2 946 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Inkommande vatten i huset i badrummet och inte tvättstugan. Branschregler?
Jag har köpt på mig en fastighet som jag renoverar för fullt. I ena badrummet finns inkommande vatten med vattenmätare samt en varmvattenberedare. Detta tycker jag ser malplacerat ut, då jag tycker att varmvattenberedaren bör stå i tvättstugan. Enligt rörmokare och elektriker är det inga bekymmer att flytta beredaren till tvättstugan, men kvar blir ju själva inkommande vatten med mätare i badrummet.
Nu har firman varit här och flytspacklat och ska lägga golv nu till veckan. Hur blir det med avvikelser nu? Om varmvattenberedaren står kvar i badrummet är det väl okej med en rörgenomföring även fast det är i badrummet? Men om jag flyttar beredaren, blir det en anmärkning pga av inkommande vattenröret i badrummet?
Nu har firman varit här och flytspacklat och ska lägga golv nu till veckan. Hur blir det med avvikelser nu? Om varmvattenberedaren står kvar i badrummet är det väl okej med en rörgenomföring även fast det är i badrummet? Men om jag flyttar beredaren, blir det en anmärkning pga av inkommande vattenröret i badrummet?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har för mig att servisen får lov att komma upp ur golvet i ett badrum så länge det inte kommer upp i våtzon 1 men brukar alltid friska upp minnet genom att kolla genom reglerna inför sådana specialprojekt så kolla in dem på BKR och SäkerVatten...
Klicka här för att svara