R
Raecer11: Kika på Marco Skagen U samt Inr linc monument.
4 svar · 2,1k läst
C
Craftboy: Hallå! Firman jag anlitade gick i konkurs men dom gjorde sitt jobb, efter några om och men.
2 svar · 2,1k läst
V
vincentt: [bild] En till bild av storleken på luckan.
25 svar · 9,5k läst
·
C
Centermonterad_tumme: Hej! Skruvat mig less nu, jag har fått lös denna bottenventil tidigare men minns inte knepet.. Vad ska jag göra för att kunna få lös denna?
0 svar · 1,2k läst
·
Anitsirhc.B
Anitsirhc.B: Tack ni är bäst!!!!:love:
3 svar · 1,9k läst
·
useless
useless: Med en excenterkoppling kan du flytta stolen några centimeter. Ska du flytta längre måste avloppsröret dras om.
1 svar · 1,0k läst
Huddingebo
Huddingebo: Lite foglossning har ingen dött av... skulle inte oroa mig för det. Bara att fylla i tills det ser bra ut. Men hur gjorde de väggen bakom? Den ser ganska så vek ut! regla CC30 och plywood eller liknande är väl std?
31 svar · 9,4k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Den är gängad. En speciell nyckel skall användas, men det brukar också gå bra att trycka in vad som helst som greppar bra mot de två åsarna i röret. Röret heter egentligen "stolpe". Skall du bygga ut väggen finns längre "stolpar". Nu kommer säkert kommentarer om att det inte är en tillåten installation eftersom det finns dolda skarvar. Men det gäller nybyggnation. Är du bara
1 svar · 1,2k läst
·
N
Nybyggaren82: Slingan är mätt av elektriker och det är träbjälklag under (är på övervåningen)
2 svar · 983 läst
P
Peter321: Tack för input alla, ni har fått mig att tänka om. (y):) Kommer sikta på att ha två blandare istället av de nämnda anledningarna, kanske framför allt (för mig) att jag vill kunna finjustera temperaturen medan jag duschar och att jag då nog behöver ha kroppen under vattnet.
4 svar · 1,1k läst
·
C
claym: Uppdatera min tråd med en lösning (om någon annan har liknande problem :) ). Köpte dessa ( https://www.ikea.com/se/sv/p/tisken-krok-med-sugpropp-vit-70381275/ ) på Ikea, funkade klockrent! Satt som berget när de var uppumpade och enkla att plocka ner
2 svar · 5,0k läst
P
Peter321: Jag funderar kring inbyggnadsblandare till kommande badrumsrenovering. Tanken är att för att fritt kunna välja blandare (inte bara Tapwell) och göra lösningen enligt branchregler sätts tätskiktet först för hela badrummet (blått). En vägg sätts sedan upp (orange). Denna vägg har skvallerrör nere vid golvet och det är i denna som blandaren installeras. Känns det rimligt att göra
0 svar · 1,2k läst
·
F
Freddebygger: Hej, Håller på och renoverar ett badrum där jag har lite olika material i väggarna (en gipsvägg, en av lättbetong, och resterande två tegel med puts) Hur får man till det så att väggarna blir så jämna som möjligt, och vilket material behövs för detta? Gipsväggen känns given, men funderar på resterande.. Väggarna ser ut som så här efter att kaklet rivits ned.
0 svar · 538 läst
·
annalisa
annalisa: [citat] Alltså det kommer upp mindre mängder avloppsvatten, det blir blött i fogarna runt plattorna, det är lukten som är värst!
5 svar · 7,1k läst
H
hempularen: [citat] Det är ju lite som märkesbadkläder, som är märkta med att de inte får utsättas för vatten eller solskyddsmedel...
9 svar · 4,3k läst
K
KarroZoo: [citat] Hej! Gammal tråd... Men minns du hur tjockt ni gjöt med eps?
7 svar · 3,8k läst
E
etompau: Det är väl bara en fördel att den inte är på plats och tar utrymme när rördragningen ska göras. Där finns en viss mån att justera rör och elkabel från maskinen så exakta mått är inte nödvändigt.
1 svar · 842 läst
L
Leif i Skåne: På spegel fanns original pålimmade plåt bluffar som passar till motsvarande plåtkrokar, totalt byggde det 3,5 mm ut från väggen. Därför en tunn flatkabel.
4 svar · 2,3k läst
crossmatte
crossmatte: Här kommer svaren snabbt :) Jag har förstått att det är en riskkonstruktion men som sagt får bli ett senare bekymmer att reda i det. Det finns inget som tyder på problem idag även om det möjligtvis skulle kunna ligga dolt bakom frigoliten. Som sagt vi räknar inte med så mycket skvätt även om det kan förekomma med två småbarn. Tror att det bara blir målning för att inte ändra
3 svar · 2,5k läst
P
porcelina: Hej! Jag vill byta ut vår gamla duschblandare till en ny, men upptäckte då att jag verkar ha någon gammal modell av duschblandarfäste på väggen (cc 150 mm). Den gamla duschblandaren sitter fäst med en hängande mutter på blandaren som dras åt på en gänga som är ca 35 mm på duschblandarfästet. Inuti gängan sitter kopparröret med en rund packning runt, där duschblandarens ände
0 svar · 2,9k läst
·
K
klimt: Som tillägg till kloka synpunkter i förra inlägget så är föreningen ansvarig för att ventilationen fungerar, så alla förändringar måste godkännas . Huset ska ha en godkänd OVK och då måste man vara säker på att ombyggnaden inte riskerar nästa OVK. Om det blir fel kan kökslukt sprida sig till andra bostäder
2 svar · 988 läst
Bono_R
Bono_R: Sätt en regel på 45 mm tvärs på undersidan av skötbordet så du höjer upp huvudändan så bör problemet vara löst och det går att skjuta in det mot väggen /B
18 svar · 4,2k läst
·
S
SvanteC: Ska nu montera en skiva golvgips på ett parkettgolv (byggt ny vägg för en liten toalett) inför att mattläggarna kommer å lägger matta med uppvik Då är ju nu frågan, hur monterad jag denna? Lim under? Eller bara hårdgipsskruv?
0 svar · 618 läst
R
Robert-san01: [citat] Skall inget ändras eller kompletteras med behövs ingen auktorisation. Skall det läggas värmegolv behövs auktorisation.
7 svar · 858 läst
Krilleman
Krilleman: (y)
4 svar · 9,4k läst
·
J
jansson3: Spännande, man lär sig något nytt varje dag som sagt. Kan lägga upp en bild på den, har lämnat lägenheten över helgen så kan inte ta någon bättre.
11 svar · 5,1k läst
·
C
cameljointen: [citat] Jo, för döttrarna hänger där :D. Är nog på grund av ngt varmare vatten och modernare toalett kanske trots allt
9 svar · 1,7k läst
R
Robin_Andersson: [bild] [bild] [bild] [bild] Hej behöver hjälp med hur jag ska bygga mellanbjälklaget som ska bära upp vårat nya badrum? Huset är byggt 1923 och det gamla bjälklaget var underdimensionerat och lappat + extremt snett så jag tog bort det helt och ska nu bygga ett nytt rakt mellanbjälklag med 220x45 c24 virke i 30cc. Det skall vara avlopp till toalett, handfat och dusch och vill slippa borra
0 svar · 815 läst
·
H
hempularen: När det är trångt såhär, så kan man i vissa fall få en bättre lösning med en diagonalt placerad toa. Finns toastolar som är avsedda att stå i hörn.
17 svar · 2,4k läst
·
H
hakan74: Blir ju inget bra att kapa rören heller. Leta efter en duschstång (mätt avstånd centrum till centrum idag mellan bäggfästen) som du kan justera avståndet på fästena. Då blir det bra. Annars låt det vara. Fattade inte att det var nytt kakel osv.
18 svar · 7,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.