Sittställning
P Patzie skrev:
Som Jörgen skriver, eftersom de ändå gör rätt för sig och tänker fixa många skavanker så är de nog dumt att dra de för långt med brunnen, för finns de inget skrivet är väl risken att de surnar till och inte ger dej ett öre.
Det är känt från flera sidor att den skulle vara centrerad. Så även om det ej finns skrivet mer än i mail så erkänner dom att det har blivit 2 missar här.. så det är inget snack om att det är deras fel, så egentligen är det inte en fråga om dom vill ta på sig skulden eller ej. Dom har tagit skulden och dom tycker det är värt 10k Jag tycker bara det låter klent.

Som det påpekades innan så går företaget ändå ifrån ett halvdant jobb med gott betalt och nästa kund kommer få ett snyggare badrum än vi för nu skärper dom till sig. "Slaget på fingrarna" va värt 10k

Sittställning Forlowt skrev:
En riktig sopa... Fan va sur jag blir.
Men du ska ha stort beröm för sin brunn! Ursnyggt!
Värsta jag sett, han måste använt en slö fogsvans

• Gilla
Bossesv och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Värsta jag sett, han måste använt en slö fogsvans
Haha ja såg den den amatör gjorda lite högre upp, han är proffs jämfört med den killen som jobba på vårt badrum

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
När man talar om trollen !!

Har nu fått mail om åtgärd och allt på "listan" blir åtgärdat då dom själv anser att det är misstag från deras sida.

Ang duschen erbjuder dom 10 000kr inkl moms på fakturan..
Spontant känner jag det är för lågt

Va säger folket här ?
ta in en offert från en annan firma för att åtgärda duschen. Summan på den blir det som dom får dra av.. ett kök eller badrum är och ska vara ett konstverk en tavla.. det är detaljerna som gör hantverkaren.

Sittställning
Står nu inför lite diskussion...

Han säger 10k Jag säger 20k.

Han erkänner att dom skickat hit en plattsättare som inte är så duktig. Han erkänner att en viss placering av duchen är deras fel men att vi inte specificerat något.
Det gjordes med vvs på plats, han blev erbjuden att mäta och titta på duschväggar men avböjde för att han visste vad det var för något.

Dom har missat mäta på blottade väggar och därför har det blivit fel placerat..

BirgitS
Och han är inte villig att starta en förhandling när du säger 20k?
Vill du lägga pengar för att ta det till en domstol?
Om inte så acceptera 10k.

Sittställning
BirgitS BirgitS skrev:
Och han är inte villig att starta en förhandling när du säger 20k?
Vill du lägga pengar för att ta det till en domstol?
Om inte så acceptera 10k.
Man börjat väl med att reklamera åtminstone ?

Han menar på att vi haft mycket tid på oss att mäta när dom byggde efter hålen gjorts, men jag är inget proffs dom är.. dom borde sett det mer än jag tycker jag

BirgitS
Reklamera är väl vad du har gjort när du har sagt att du inte är nöjd.

Håller med din andra mening.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.