Bor i ett hus som renoverades på 90-talet. De lade då in golvvärme i badrum bla. Men som syns på bilderna så la de bara slangen under golvspånskivan utan vare sig plåtar eller annat. Dessutom med för lite isolering och tämligen glest. Ovanpå detta var det plastmatta. Detta har ju inte fungerat särskilt bra så nu håller jag på att förändra det hela.
Min tanke nu är att :
Fördjupa golvbjälklaget så det blir 20-25 cm ca med ny isolering
Lyfta upp slangarna och lägga ny golvspånskiva.
Lägga tillbaka slangarna ovanpå med 30cm mellanrum (och förlänga dem så det blir mer slang)
Sedan är jag lite rådvill men tänker att armering och flytspackel borde fungera? Tjocklek ??
Till sist klinker ovanpå detta.
Låter det vettigt? Jag har kollat på Uponors instruktioner men inte hittat just detta upplägg. De har flera andra förslag men av olika anledningar kan jag inte göra deras förslag.