Vi har gipstak i badrummet utan bakomliggande tätskikt och har lite sprickor i någon skarv, antar av husets temperaturrörelser. Är det bara spackla och måla över som vilket rum som helst eller är det något speciellt lite tätare spackel och färg som ska användas i badrum? Det är nära duschen så utsätts för ånga.
 
Hej
Har ni lagt pappremsa i skarvarna?
Annars lär de spricka på nytt tyvärr.
 
I Interista88 skrev:
Hej
Har ni lagt pappremsa i skarvarna?
Annars lär de spricka på nytt tyvärr.
Inte jag som byggt badrummet men ja det ser ut att ligga remsor. Kanske av dålig kvalitet. Finns det tejp och spackel som tillåter lite mer rörelse? Hur som helst det är litegrann en separat fråga, min fråga gäller mer om det är speciella krav på spackel och färg i badrumstak.
 
Ja de ska helst vara våtrumsspackel o våtrumsfärg.:) Men de hjälper inte mot sprickan.
 
I Interista88 skrev:
Ja de ska helst vara våtrumsspackel o våtrumsfärg.:) Men de hjälper inte mot sprickan.
Har dom en tätande effekt eller bara att dom i sig själva inte möglar och förstörs av fukt?
 
Färgen har iaf nåt antimögel medel i sig, färgen är oxå myclet plastigare än vanlig takfärg. Så bör vara tätare:)(y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.