Hej.
Någon här som med säkerhet kan svara på om min bifogade (usla) bild är en Mora inxx?

Behöver byta taksilen, eller egentligen bara gummit, men det verkar inte finnas löst eller ens gå att byta enbart den delen.

Har kollat på RSK 818 07 19, som bör passa, men är osäker på om vår taksil är ledad idag? Men vi har kanske en äldre modell, badrummet är runt 10 år.

Duschkabin med taksil misstänkt vara en Mora inxx-modell i ett badrum som är cirka 10 år gammalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ser ut som en inxx, ja. Men takduschar brukar alltid ha halvtumsgängning på takduschhuvudet. Så du behöver inte hålla dig till samma märke eller modell. Anslutningen är samma på alla.

Men vad är det för fel idag? Ibland räcker det med att kalka av dem ifall det är lite stopp i en del av utgångarna. Ett ättiksbad i några timmar tar bort kalk.

Är du osäker på ifall den är ledad är det ju bara att prova vicka på huvudet. Men att sikta in sig på en oledad finns det ingen anledning till. Så det spelar ingen roll alls ifall den du har skulle vara oledad.

Här är en som skulle passa,
https://www.hornbach.se/shop/ARROW-Takdusch-Jet/6195952/artikel-detaljer.html

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Toppen! Då ska jag kolla lite andra än just mora!

Jo, dels behöver den avkalkas, men det går ju att lösa som du skriver, men gummit har börjat vittra på sina ställen så den behöver nog bytas, men ska jag ta ner o kalka av innan jag köper en ny!

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Det är en Inxx
Lexington Lexington skrev:
Toppen! Då ska jag kolla lite andra än just mora!

Jo, dels behöver den avkalkas, men det går ju att lösa som du skriver, men gummit har börjat vittra på sina ställen så den behöver nog bytas, men ska jag ta ner o kalka av innan jag köper en ny!

Det är en inxx, har likadan ca 12 år gammal.
När det är dåligt flöde i takduschen är trixet att gnugga gummiplopparna lite försiktigt o köra så varmt vatten det går, kan även spreja rengöringsmedel som får verka en stund innan. Brukar bli väldigt bra flöde sedan!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.