problem nummer ett är nog luftväxlingen uppe där och den blir inte bättre av att man täcker för hålet nere skulle jag tro. Kanske snarar förvärrar det hela. Såna här kupoler medför oftast sånt här och undviks väl numera av samma anledning och vill man ändå prompt ha så kanske man får stå ut med vissa egenheter.
Ska man slippa problemet helt så kanske man får ha nån väldigt forcerad ventilationsanläggning och det blir ju inte så trevligt det heller.