K
kest: Ett rätt utfört badrum läcker ej. Ett badrum som läcker är fel utfört och ersätts ej? Sedan är det åldersavdrag på det som inte får läcka för då ersätts det ej. Om man är noga och gör sitt bästa och räknar med att det finns ingen försäkring som täcker vare sig ett företag utför jobbet eller på egen hand, så beror det bara på att man för upp kaklet snyggt o rakt. Köp
9 svar · 4,8k läst
J
jyrgenklinsmann: [citat] Första bilden är på duschanslutningarna, där det syns ett blyertsstreck vid ett rör. Resten av bilderna kommer ut till handfatet. (Vattnet kommer ut vid handfatet och fördelas där till dusch och toa, därav de många rören).
60 svar · 30,9k läst
·
oscarwww
oscarwww: [citat] Undrar detsamma
7 svar · 3,2k läst
F
f91jsw: Biltema har i aluminium som är bra.
5 svar · 2,9k läst
·
M
mlkjhr: Det går ju knappast att undvika skruvar i duschutrymmet, blandaren sätter man ju inte med dubbelhäftande tejp precis! Nåväl, det är ju inte direkt någon som gjort fel och kan ställas till ansvar, det är bara att ta lärdom av detta.
15 svar · 20,8k läst
·
S
sirlongfellow: Önskar tips på bubbelbadkar ( typ hörnkar 160*160) för två personer. ”Tyst” och bra kvalitet..... Andra saker att tänka på innan man köper?
0 svar · 2,3k läst
janwide
janwide: Köpte 15 kg tätskikt från Byggmax i veckan. När jag skulle börja rolla på det blev jag misstänksam. Det var väldigt tunnflytande. Kollade datum och det var tillverkat i januari 2017. Ska användas senast tolv månader efter tillverkning. Åkte tillbaks och fick utan problem en ny förpackning tillverkad november i år. Antar att den är riktig. Är väldigt trögflytande. Gränsfall att
0 svar · 1,3k läst
T
Torub: [citat] Hej Tack. Hittade en film på youtube så jag fick loss den! Nu är det bara läckan kvar :) Hälsning Tove
5 svar · 3,8k läst
·
Peter2400
Peter2400: Bilden ovanför hittade jag på nätet, men hittade nu hittade jag en bild från hotellet vi faktiskt bodde på. Men samma typ av kar, [bild]
20 svar · 10,2k läst
·
F
Fluxor: Inget alternativ? Upp till 40mm förflyttning.
17 svar · 7,7k läst
·
D
DanielPers: [citat] Det är nog i så fall hantverkaren som haft dålig kommunikation för kunden. Kunden måste få veta innan hur jobbet ska utföras och hur resultatet kommer att bli.
36 svar · 20,7k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Googla Remaljeringsbolaget till exempel. Har inte testat själv men det låter som det skulle kunna vara nåt för dig
1 svar · 1,1k läst
M
Madde85: Tack! Dock testat klorin och även ättika och bakpulver men det släpper inte riktigt pga sprickorna i fogen mellan vägg och golv. Vad gör man då?
2 svar · 6,4k läst
·
B
bf97hen: [citat] Ska testa imorgon. Skulle det kunna vara att vvs har satt rören för löst i vägg?
6 svar · 3,0k läst
L
lillelampa: [citat] Tog bild så man ser helheten lite bättre!
7 svar · 1,5k läst
·
ådal
ådal: Nu är jag inte familjär med det märket, men utländska blandare har ofta excentriska kopplingar inbyggt för att anpassa dem till det svenska systemet på en snyggt sätt, kika på bilderna i denna tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/aendra-cc-matt-pa-hansgrohe-blandare.302603/ Skulle gissa på att det är en lösning åt det hållet, maila återförsäljaren/leverantören och be om
1 svar · 1,1k läst
nino
nino: Att väggens tätskikt ska vara ovanpå golvets tätskikt det är då ingen 100% sanning. Däremot ska man täta skarven mellan golvmatta och folietätskikt. Men nej du kan inte utan väldigt mycket arbete byta golvmattan. Vet att en del skär gamla mattan 1cm under kaklet och svetsar ihop nya mattan med gamla men det är nog inte helt enl reglerna. I en BRF bör man vara extra noga känns det
2 svar · 1,2k läst
Disneygrisen
Disneygrisen: Jag har lagt silikon på silikon (vilket säkert är fel), men bara på ställen där det inte är så mycket vardaglig aktivitet, utan mer för syns skull. Det låg väldigt tunt med silikon från början så den nya silikonen flöt på bra runt den gamla. Vad det gäller ditt badrum så hade jag nog karvat bort den gamla och gjort om :)
1 svar · 3,7k läst
·
S
SteelyDan: Tack för svar. Jag renoverade ett badrum 2010 för 40 000. Ny golvbrunn, kakel och klinker. I storstadsregion. Ca 5 kvm. Exkl inredning. Vad har hänt sedan dess?
2 svar · 1,9k läst
O
olego: Okej, stort tack! Kollade och badrumsfläkten väger max 0,5 kg, det borde ett gipstak klara av, kan jag tycka. Knackade på taket och det finns nog luft mellan gipstaket och det gamla taket (de gjorde om stammarna för 10 år sedan och i samband med det sänkte de taket).
5 svar · 2,8k läst
·
Ulltand
Ulltand: Rör som ligger under en platta borde väl särskillt intressanta att relina om skicket tillåter.
22 svar · 25,7k läst
·
prototypen
prototypen: Börja med att höra med leverantören, har ni bara stött till den kan det vara som jag skrev tidigare. Har ni tappat den från andra våningen är det mera självklar att den gick i tusen bitar. som "reservdel" borde det gå att köpa en dörr. Eller är det en gammal dörr? Jag vet att det finns en marknad för "halva" duschhörnor då jag bott på flera hotell som "saknar" en dörr. Protte
8 svar · 2,0k läst
N
Nahpets: Din fråga är så bred. Mitt tips: Läs branschreglerna hos Säker vatten, BKR och GVK. Saklig och konkret info. När något är oklart, så fråga relaterat till specifikt ämne. Lycka till!
1 svar · 1,5k läst
J
JimmyB77: Ja får kanske bli en ny helt enkelt. 149kr har jag nog råd med :) Funktionellt så är det ju bara att skruva dit den gamla proppen så blir det tätt men det är ju inte så snyggt.
7 svar · 22,2k läst
·
Simon5
Simon5: [citat] Tusen tack Birgit. Ska läsa på om detta och även se om jag kan få tips och råd från butiken där vi köper materialet.
2 svar · 4,0k läst
J
Jörgen Ö: [citat] Ja det finns ju olika typer, men vi vet inte om vilken typ detta är. Men det bör vara dörrar med lyftfunktion, och då brukar det inte finnas ngn sån justering. En bild på väggprofilen vore bra.
7 svar · 9,1k läst
·
S
Stevie Deville: Kom på att jag missat att avslöja lösningen på mitt problem här. Det jag till slut gjorde var att resa karet på högkant. Det gick lätt då det ju inte väger många kilo. Sen kom jag åt att rensa hur fint som helst.
3 svar · 12,7k läst
·
J
Jörgen Ö: På tok för stora plattor för att få till fallet, även om ni gör en kuvärtkapning! Plattsättaren borde avrådit så stora plattor från början... Skaffa 10 x 10 plattor som matchar övriga plattor. Sen ligger duschen väldigt nära dörren, så det är ännu viktigare med bra fall! Tätskiktet bör klarat sig, men alltid en risk när man tar upp plattor.
1 svar · 2,3k läst
·
J
Jehu: men fem år för sent
28 svar · 12,8k läst
·
GoC
GoC: Verkar vara en sån där kabin där alla reglage sitter inne i ett hörn av kabinen. Är troligen en o-ring som sitter bakom den muttern du skruvat på som är utsliten. Du kan ju försöka stänga av vattnet och skruva loss muttern och se om du kan byta o-ring eller pröva med lite sånt här klet https://www.biltema.se/bygg/vvs/kemikalier/rorgangspasta-2000034558 Oavsett så verkar det vara
3 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.