Sättbruket får en sämre egenskaper vid högre temperatur, samt det torkar ojämnt fortare vid skarvar så mitten av en platta tar det 3-4 veckor innan vattnet vid mitten av plattan försvinner. Risken är att plattor kan lossa eller få en ihålig klang om man knackar på dom.
Troligen inga problem, så sov lugnt.
Om du läst i installation instruktionen för termostatet, så har del ett uttorkningsprogram som under 3 veckor långsamt timme för timme lägger ut lite energi ökande för att torka cementen kontrollerat, tyvärr vet dom flesta hantverkare inte om funktionen!