Tja!
Fick hem mina kakel till tre väggar, vit blanka rakskurna plattor. Tänkte lägga dem stående.
29,8 x 59,8 är exakta mått.
Mitt badrum är 3000 lång och jag kan teoretiskt klämma in hela plattor utan att behöva kapa, då med 1mm fog. Funkar det?
Men i praktiken, skjuter jag mig i foten?

Alternativt börja med delad kakel?
Känns ju lite tryggare, men jag blir ju bara halvnöjd.
Väggen är rak och byggd som det ska enligt säker vatten.

Vilket nivåsystem rekommenderar ni?
Ps har kaklar 25x40 kakel och mindre tidigare, men är absolut tacksam för input och hjälp från er
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.