Hej!

Jag bor i lägenhet där den tidigare ägaren renoverade badrummet med ett golv där det är massa "småstenar" (bild nedan) som ligger över hela golvet. Detta gör att det är väldigt ojämnt överallt vilket bidrar till att duschkabinen inte får stå på en platt yta. Detta gör mig lite nervös och jag undrar ifall det finns någon schysst lösning på detta få kabinen får stå helt platt.

Sedan har jag även ett till problem med kabinen där mitten foten står precis över golvbrunnen om jag ställer hela kabinen i hörnet "som den ska stå vid". Detta gör att jag får skjuta ut kabinen runt 10-15cm från väggen så mitten foten inte kommer rakt över golvbrunnen. Någon idé eller förslag på vad man kan hitta på där?

(jag har en Noro wave duschkabin)
https://www.noro.se/produkter/duschar/duschkabiner/noro-wave/duschkabin-wave-90x90-vit

• Ojämnt badrumsgolv täckt av småstenar som skapar en oregelbunden yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på badrumsgolv med ett mönster av inlagda småstenar som skapar en ojämn yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan väl ta en träbit eller ännu bättre en stålbit och lägga tvärs över brunnen så mittfoten har något att stå på och inte gallret?
Sedan bara skaffa småbitar av exempelvis plast att palla upp hörnben?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.