Ser ju riktigt rostigt och skitigt ut.
Att det luktar är väll pga brunnen töms?
Fyll med klorin och rengöringsmedel.
Skrubba och fyll på.
Edit vet inte om jag personligen skulle fortsätta använda ett sånt där badrum som badrum om brunnen såg ut så. Kanske DAX för badrumsrenovering?
Att det luktar är väll pga brunnen töms?
Fyll med klorin och rengöringsmedel.
Skrubba och fyll på.
Edit vet inte om jag personligen skulle fortsätta använda ett sånt där badrum som badrum om brunnen såg ut så. Kanske DAX för badrumsrenovering?
Du skall skruva på den bajsfärgade sockerbiten på bilden. Det är en skruv/bult vilket öppnar renshålet.
Tveksamt om du får loss bulten utan att ha sönder bulten eller brunnen. Men du kan försöka skruva på den. Om endast bulten eller gängorna på bulten går sönder skall det finnas gummipluggar att köpa. Det är bara vad jag har hört dock.
Annars återstår väl endast att ta bort så mycket du kan för hand.
Tveksamt om du får loss bulten utan att ha sönder bulten eller brunnen. Men du kan försöka skruva på den. Om endast bulten eller gängorna på bulten går sönder skall det finnas gummipluggar att köpa. Det är bara vad jag har hört dock.
Annars återstår väl endast att ta bort så mycket du kan för hand.
Klassisk gammal brunn. Är säker dags att göra om hela badrummet men är det i källarvåning eller i stenhus och platta på mark skulle jag skrubba rent ordentligt med rostlösare och rengöringsmedel. Sedan börja spara ihop för en renovering. Om det är i trähus skulle jag nog försöka skynda på en renovering men det kan fungera i många år till bara man får bort lukten. Men håll ögonen öppna på andra saker som pekar på fuktproblem.