TheImprovisor
TheImprovisor: [citat] Skall ha mattläggare men tänkte göra underarbetet själv. Prata med mattläggaren är nog en bra idé :) Har inte tänkt så långt. Såg bara själva mattläggandet framför mig.
9 svar · 2,0k läst
·
F
Fredrichc: [citat] Får ta och fråga, men det är tydligt att det inte går när man använder INRs planeringsverktyg. Linc 7 går inte att svänga in medan Arc 7 går att svänga åt båda hållen. Men Arc 7 hamnar på dryga 30.000 så det är lite väl saftigt tyvärr Linc 7 [bild] Arc 7 [bild]
4 svar · 3,4k läst
·
J
Jeppson: En lösning kan vara duschkabin förutsatt att golvbrunnen håller tätt?
18 svar · 2,8k läst
T
ToalettRyggstödSprucken: Bra tips. Ja, tack för alla svar. Update: Jag skruvade åt ventilen medurs nu imorse med en polygrip och det verkar ha fixat all läcka. :)
5 svar · 5,3k läst
·
A
andersmc: [citat] Med "mojäng" menar du kanske ett par sådana här: https://www.rinkabyror.se/artikel/exenter-m26x20r-utv-/ Alltså excenterkopplingar?
3 svar · 5,1k läst
P
Anonymiserad 342590: Dränkte flänken med kemiskt ren aceton i fler omgångar. La över hushållspapper som också var dränkt och sedan en tyngd på hushållspapper. Nu är samtliga fläckar borta!
6 svar · 7,5k läst
·
bonkeman
bonkeman: Haha, kul att fortfarande få notiser om detta! Ättika är superbra till mycket har jag märkt under åren. Så skönt att det löste sig!
14 svar · 12,7k läst
K
Kristina J: [citat] OK, då får man ta med det i beräkningen.
7 svar · 5,4k läst
M
marjo989: Tack för era kloka och lugnande svar! Mina termer var kanske lite rostiga de också... Jag har ofta svurit över valet av inbyggt badkar och det blir givetvis dusch nästa gång det är dags för renovering. Mycket klokt förslag att hålla rent och ändå göra vad man kan för att hålla koll!
4 svar · 7,6k läst
·
T
tergo: hittade något https://www.elvvs.dk/p/diturvit-trykanordning-87953/
5 svar · 9,0k läst
R
R.H.H: Hej! Jag ska installera ett dushkar (abs/glasfiber) 800x1100 och undrar hur jag bäst fäster det samt reducerar svikt. Går det att få stumt? Har ca. 10mm i karets center punkt innanför ramen till golv. Tacksam för alla tips! Mvh. R.
0 svar · 1,2k läst
L
Lindane: Hej! Har varit och kollat på en lgh som jag ev ska köpa. Månne är det någon av er som kan svara på detta: gammal vävtapet på badrumsväggarna, där man ”fuskrenoverat” och inte monterat ner handfat och blandare när man målat, utan ”målat in” dem. Ej stambytt sen innan 1980, stambyte kommer att ske inom 10 år. 1. Jag vill byta både handfat och blandare, men finns risk för att
0 svar · 1,8k läst
·
L
Lindane: Ps. Det är inte stambytt sedan innan 1980 nångång, stambyte ska ske inom 10 år.
16 svar · 6,2k läst
·
K
Kristina J: [citat] Jag har sett liknande skåp, och inte är de så dyra heller, men de är för låga, och jag vill inte sätta på för höga ben, för då kommer ändå rören som går ner i golvet att synas. Men med de bilder jag fått, tror jag att jag kan fix det, så tack för intresset!
6 svar · 3,1k läst
Sra220
Sra220: [citat] Ja, jag tänkte att den skulle vara isolerad eftersom det bara ska vara som en garderobsdörr in i badrummet :D
2 svar · 1,7k läst
·
N
Nyrostad: Kallrasspjäll på bägge är också ett alternativ.
4 svar · 1,6k läst
·
Kalle91
Kalle91: Elektrikern slängde den gamla fläkten som var monterad på insidan då den var paj (i samband med annat arbete i huset) Som ni ser på bilderna så ligger kablarna nära duschen. Han nämnde att jag skulle ha en fläkt som monteras på utsidan av huset så att kablarna sitter längre ifrån. Några tips på vad dessa kallas och vad man ska kolla efter?
0 svar · 652 läst
·
P
Patric W: Jag fick samma problem. Det går att skruva isär hela omkastaren och ta ut fjädern. Jag värmde sedan fjädern med en gasolbrännare sa ca 2 cm (av totalt 5 cm fjäder ) för att minska stängningskraften. Det löste problemet.
5 svar · 3,3k läst
·
prototypen
prototypen: Plugga gamla rören, även om det hamnar i golvet. När du gör om köket så blir de gamla rören urkopplade. Protte
4 svar · 2,8k läst
P
Plankhus.: [citat] Hej, har samma problem med dessa duschdörrar, bytte nuvarande dörrar för ca 5 år sen (beställda på nätet) och nu lossnade den ena dörren, bet I det sura äpplet och for till den lokala Comfort butiken och beställde INR dörrar, är less på köpa "billigare" varor som inte håller samt att tillgången till delar är i stort sett obefintlig.
1 svar · 1,7k läst
·
T
The Tucker: Hej. Ska kakla ett badrum och vill att två av hörnen ska vara runda. Har sökt efter tips och guider men hittar ingenting alls. Jag söker nog på fel ord. Borde ju finnas massor på engelska på youtube. Trodde detta var mer populärt då det är så snyggt. Jag såg också en tråd här med Lux element. Men det känns inte som rätt väg att gå. Jag tänker att man skär ut hård cellplast
0 svar · 995 läst
A
Ambitiösabob: [citat] Det är betong, till höger på bilden har jag bilat upp det gamla avloppet och gjutit igen med eps cement, samt fyllt igen gamla brunnen med eps, gjöt med vanlig cement under brunn som stöd och runt grenrören.
6 svar · 2,8k läst
·
N
Namnet: Har liknande problem, fixar också med badrum på OV. Men jag ska dra ett rör längre in från väggen, nästan ovanpå en hjärtvägg. Jag tänkte jacka ur balkarna ovanifrån så att röret får plats, sen ta ett rör till hela längden(så man slipper skarvar), där jag trätt på K-plywood som täcker balken på båda sidor +/- 400mm. och skruva fast dessa ordentligt. Denna kanske hjälper:
1 svar · 2,1k läst
·
S
Stefan1972: Såna där finesser måste vara hopplösa att ha..........vem kan garantera att utbytesdelar finns i all evighet?
3 svar · 1,5k läst
·
Violina
Violina: [citat] Gör så! Vet inte om det ens är godkänt med en så låg tröskel i badrum?
10 svar · 3,8k läst
·
S
SpjuteViking: Jag har svårt att tro att ni kommit åt tätskiktet. Tätskiktet ska ligga under kakelfixen. Jag vet inte riktigt vad man ser på bilden, men skulle gissa på fixen.
2 svar · 2,5k läst
·
B
Bergsgård: [citat] Flexibel fogmassa?
11 svar · 2,5k läst
mexitegel
mexitegel: Du måste bygga in rören i en vattentät och inspekterar låda, lådan ska ha ett skvallerrör som mynnar ut så man lätt upptäcker ett eventuellt läckage. Avgjort bäst och sannolikt enklast gör du detta med en färdig låda från tex LK och drar sedan rör-i-rör ut till dina förbrukare.
3 svar · 2,2k läst
·
K
Knuten26: Du kan få problem med plattsläpp om du inte låter konstruktionen andas genom fogarna!
14 svar · 16,4k läst
K
Knuten26: [citat] Installationen skall göras från en El dosa med eluttag som sitter inbyggd i väggen med rör och ledning från centralen . Detta ska ändras till inkoppling av en armatur med fast inkoppling och armaturen ska sitta på en Ann plats i rummet , därför måste jag lägga en utanpåliggande ledning , därför uppkom frågan : vilken typ av kabel och vilken kvadrat på ledarna?
4 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.