Vi har ett par handdukstorkar ,Svedbergs, installerade 2007. Nu har en lagt av,började med att värmen blev svagare nån vecka,sen i går satte jag på den på högre effekt o nu är den svart. Vad jag kunnat läsa mig till är det en termosäkring som löser ut och hela elpatronen måste bytas ut. Vi har haft den igång för jämnan och undrar om man överhuvudtaget ska behöva kontrollera vätskenivån i torken..står inget om det i beskrivning av svedbergstorkar på nätet.Men tycker det är lite konstigt om inte det dunstar nån gång.Torken har nån automatisk avluftning vad jag sett i instruktionen. Torken har 5 templägen o enda indikeringen som ska kunna vara är om 1a o sista lampan blinkar är det nåt fel.Men den har lyst med fast sken hela tiden innan den blev svart. I andra badrummet funkar torken men däremot blinkar samtliga lampor snabbt"durrar" o det har det varit länge men vet inte om det innebär fel. Kan man få nåt på hemförsäkring av detta ? Antar rotavdrag gäller om man tar hit en hantverkare.Själva patronen verkar kosta runt 1500kr o är väl inget storjobb gänga ut o byta.Nån garanti gäller väl inte längre även om det känns surt.

M mariedal skrev:
Vi har ett par handdukstorkar ,Svedbergs, installerade 2007. Kan man få nåt på hemförsäkring av detta ? Antar rotavdrag gäller om man tar hit en hantverkare.Själva patronen verkar kosta runt 1500kr o är väl inget storjobb gänga ut o byta.Nån garanti gäller väl inte längre även om det känns surt.
13 år är väl ganska Ok och om du kört dem fullt utifrån din notering "däremot blinkar samtliga lampor " och " igång för jämnan" så kan nog ses som normalt slitage.
Försäkring och garanti på 13 år gamla saker för dryga tusenlappen, Nej.

A AndersS skrev:
13 år är väl ganska Ok och om du kört dem fullt utifrån din notering "däremot blinkar samtliga lampor " och " igång för jämnan" så kan nog ses som normalt slitage.
Försäkring och garanti på 13 år gamla saker för dryga tusenlappen, Nej.
Hehe, jag gjorde ett litet trådlyft. :)
Tråden är från 2013.

Det var en fuling :rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.