Det ena bygger på LIP's tätskiktssystem. Elastisk innebär att manchetten passar flera dimensioner.

D
Haha ja glöm inte att färgen är skillnad också.

när använder jag LiP och när använder jag LK?

LKs är till för deras väggdosor om dessa används, ska du göra tätskikt mot t.ex ett avloppsrör i PP använder du LiP eller motsvarande. I regel används väl LiP eller motsvarande men när LK/Uponor/Övriga märken har delar så som väggdosor bör man väl använda det som är typgodkännt med dessa dvs deras manschetter.

Använder du väggdosor?

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Jag har aldrig sett dessa LK-varianter men kan tänka mig att de används när man ska ha plastmatta som tätskikt.

LIP är ju ett tätskikt anpassat för kakel/klinker.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Andreas Patrik Andreas Patrik skrev:
LKs är till för deras väggdosor om dessa används, ska du göra tätskikt mot t.ex ett avloppsrör i PP använder du LiP eller motsvarande. I regel används väl LiP eller motsvarande men när LK/Uponor/Övriga märken har delar så som väggdosor bör man väl använda det som är typgodkännt med dessa dvs deras manschetter.

Använder du väggdosor?
planen är att använda lk grip bockstödet ut genom skivmaterialet. Fäster det hela på en sån där LK väggplåt inkl kortling.

Paul-Staffanstorp
Ska du köra med Fuktskydd för kakel/klinker så är jag ganska säker på att du inte behöver denna från LK då den inte ersätter den som ingår i det tätskiktssystem du väljer (Lip?).
Man kan inte använda båda för det lär bygga för tjockt i min värld och fyller inte heller någon funktion.

Täta runt rörgenomföringarna i gipsen med akrylfog innan du sätter dit tätskiktsfolien och rörmanschetterna bara .

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Alla tips är väldigt värdefulla, tusen tack.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.