Hej

Jag köpte ett hus i förra året och har byggt om det samt renoverat i princip det mesta i det.
I december fick jag en läcka i tvättstugan där ett av rören lossnade. Läckan var rätt stor och spred sig i princip i hela bottenvåningen.
Som tur hade inget golv eller annat lagts eller byggts färdigt utan endast tvättstugan som då var täckt med täckpapper, vilket gjorde att vattnet inte kunde hamna i avloppet och istället ut i hela huset.
Jag har sedan dess haft avfuktare igång och har nu senaste månaden haft golvvärme igång.
Trots detta så mäter jag höga halter av fukt och kan även se att fogarna är mörkare på vissa ställen.
Min fråga nu, kan det vara så att denna vattenläcka fortfarande är kvar, alltså att vattnet inte hunnit torka? överallt annars i huset så är det torrt och får ingen fukt indikering alls.
Eller kan det vara ett annat problem, har haft vvs personal som provtryckt golvvärmet under samt provtryckt alla rör och inte kunnat hitta fel.

• Fuktindikator i en hand visar höga fuktighetsnivåer på ett stengolv med mörkare fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en fuktmätare med lysande indikatorlampor mot en betongvägg.
    Skapa konto
  • Hand håller en fuktmätare mot ett betonggolv med höga fuktindikeringar efter en vattenläcka i huset.
    Skapa konto
  • Hand håller en fuktmätare mot betonggolv med indikatorer för hög fukt.
    Skapa konto
  • Fuktmätare visar höga fuktnivåer på golvet i ett renoverat hus.
    Skapa konto
  • Närbild på en betonggolv med mörkare fogar och en sladd, indikativt för en tidigare vattenläcka och ihållande fuktproblem.
    Skapa konto
  • Närbild av mörka fogar på betonggolv med potentiell fuktskada och elektrisk kabel på ytan.
    Skapa konto
  • Ej färdigställd tvättstuga med oskyddade golv och täckt bänkskiva, synliga rörinstallationer.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.