Bruzz Bruzz skrev:
Jag körde också på med EPS-betong för att komma upp i nivå. Väger ju som sagt inte så mycket så det är väldigt lätt att hantera. Och en schysst textur som gör att man lätt kan applicera det.

Jag blandade EPS:en i sopsäckar. Skar upp toppen på EPS-säcken, trädde över en sopsäck och vände allt uppochner. Sedan skar jag upp "botten" på EPS-säcken och hällde i vattnet och drog sedan bort EPS-säcken ut sopsäcken. Sedan maserade jag sopsäcken med handkraft tills alls "kulor" var gråa istället för vita. Sedan var det bara att bära in allt i säcken, väldigt smidigt.

På så vis så flyger det inte runt tre miljoner frigolitkulor när man ska blanda EPS.

Jag satte plyfan innan jag lade i EPS:en (med plast mot plyfan som "nino" säger för att förhindra att den suger vätskan ut EPS:en). Sedan satte jag gips och flytspacklade sedan mot detta. Jag "flöt" i 2 omgångar, först en grovflytning helt plant, sedan en gång till för fallet. Lokala fallet i duchen handspacklade jag.

Det är alltid rekommenderat att fästa golvbrunn och rör innan man börjar gjuta runtom.

Finns lite bilder i min tråd om in badrumsrenovering om du vill kika hur det såg ut hos mig.
Nästa gång, blanda direkt i eps påsen, det är det vanligaste..
 
S salkin85 skrev:
Nästa gång, blanda direkt i eps påsen, det är det vanligaste..
Det ser jag som icke möjligt. Mycket enklare att ha en mindre styv säck med mer plats att massera EPS:en i för att kunna blanda det ordentligt.
 
Bruzz Bruzz skrev:
Det ser jag som icke möjligt. Mycket enklare att ha en mindre styv säck med mer plats att massera EPS:en i för att kunna blanda det ordentligt.
Jo, kanske om man masserar den.
Gör man som ska, och kör med visp så är det en dålig idé att hälla över o palta.
 
S salkin85 skrev:
Jo, kanske om man masserar den.
Gör man som ska, och kör med visp så är det en dålig idé att hälla över o palta.
Hur gör ni med påse + visp, stoppar ni påsen i en tunna, öppnar, i med vatten och kör visp?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.