L Lovisa Widen skrev:
I småbarns-åldern har du en poäng men om man tänker framåt så när barnen är äldre och har sina kompisar på besök så kan det vara skönt för dem att ha sin egna privata del:)
Och som du själv sagt så har ni inte ens barn än..

Ska ni skaffa mer än ett så är den där tiden typ tio år framåt i tiden..

Jag hade isåfall kollat på en lösning där det som i framtiden blir ett master bedroom skulle (till en början) användas som lekrum och skippat väggen mellan det minsta sovrummet och det lilla allrummet och haft den ytan som föräldrasovrum tills barnen börjar bli större..

Badkaret i det badrummet närmast barnen, men göra det lätt att ta bort det och sätta in duschkabin istället..

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
BirgitS har iof rätt... samtidigt är det bra att ha snabb tillgång till toa när barnen kommer in och är akutkissnödiga. :crysmile:
Fast i det här fallet är det ju typ 2 m extra runt hörnet, det är ju inte som att man måste gå genom köket eller vardagsrummet för att komma dit.

L Lovisa Widen skrev:
Vi kommer ha badkaret som kombinerat badkar/dusch så då ska man undvika att placera fönster över hela badkaret
Det verkar vara många som duschar själva regelbundet som klarar av att skydda ett mindre fönster på det sättet som jag föreslog. Jag har också sett lösningar där folk har satt upp en stor plexiglasskiva framför fönstret. För det är väl fortfarande frågan om ett litet fönster som du har visat i någon av dina andra trådar?

Fallet i duschen är lokalt 90x90 typ.

Resten av golvet ska luta till badkaret

Violina Violina skrev:
Jag tror inte barnen (när de är små) kommer uppskatta att sova så långt bort från föräldrarna.. från en sidan av huset till andra är väldigt långt att gå om man är typ fyra år och mörkrädd....
Jag tycker planlösningen är klockren i det avseendet. Jag tror inte att barn mår dåligt av att sova en liten bit från sina föräldrar. Är ju på samma våning och man kan ju se till att lämna en lampa tänd.

Tvärtom ser jag mycket fördelar. Här gäller det att maximera ljudisoleringen i den lilla biten vägg och dörren som skiljer sovrum och kök åt. Lyckades ni med det kan ni se framemot både långa sovmorgnar (en i taget när barnen är små) och goda möjligheter att göra många fler barn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.