S
Sebastian70: Så den ”billiga” kakelsågen är vinkelslipen med rätt skiva på ? Har lagt upp mitt hemma projekt så att jag ska slippa kapa men behöver ändå kapa totalt 4 uteplattor (60x40cmx2cm) i 45graders vinkel (där hörnen ska mötas, ska bygga en entré trapp , alltså endast ett steg högt) . Är helt nybörjare på detta men har använt vinkelslip vid murbygge förrut.
3 svar · 5,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Se om du hittar igen din modell i listan här: https://www.gustavsberg.com/se/produkter/gustavsberg-reservdelar/toalett-reservdelar/toalettstol-reservdelar/ En Nordic 3 kanske?
1 svar · 8,9k läst
·
J
J-O: Kan ju vara klent med fix under plattorna.
3 svar · 2,0k läst
A
Andrei F: Vad tror ni om golvvärme slingor och vatten rör? Är det rätt? [bild]
0 svar · 1,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Vad har ni för fläkt i badrummet?
7 svar · 3,0k läst
·
O
Olf Oggler: Då var det spacklat och kart, och den värsta ångesten har lagt sig. 6 säckar gick det åt. Men det känns lite som att jag stressade i onödan. 20min öppentid enligt bruksen. Nu har det stått 1h och 30 min och det är inte en tillstymmelse till förändring i konsistensen. Jag hade ju hunnit dricka kaffe mellan varven.
10 svar · 3,2k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Den blev säkert rädd att bli skrotad. :D Ibland visar jag upp vinkelslipen för trilskande prylar och då brukar de ofta skärpa till sig. :cool:
9 svar · 9,3k läst
M
MrTobbe: Ok då ska jag kika vidare på det spåret.
14 svar · 2,9k läst
S
stefand: Tack för alla svar. Känner mig säker nu. Kommer ändå sätta tätskikt på den lådan/väggen, men inga manschetter runt rören.
9 svar · 4,4k läst
·
S
Skärgårdsbon: [citat] Ja det där låter ju också som det kan fungera, tack så mycket för tips! :)
4 svar · 2,7k läst
O
Olf Oggler: I mitt fall kommer ju väggen vara öppen på baksidan. Så jag kommer ju åt allt från baksidan. Svar till inlägg en bit upp: Det finns ingen golvbrunn i det här utrymmet. Det har inte heller varit någon toalett där tidigare. Jag snor ett hörn av ett större förrådsutrymme och gör en toalett där.
13 svar · 2,0k läst
B
bellman83: [citat] Jag har valt att blunda för det faktum att rören under plattan kan rasa när som helst. Vad det gäller toan har jag lyckats få ett lagom fall på de 2 meterna rör som blev, men ett eventuellt för dåligt fall direkt bakom toan. Men det är inte färdigt och provat än så det återstår att se.
16 svar · 3,4k läst
·
D
Davidbo: Hej allihopa, Jag tänkte råd fråga om hur stort arbete/kostnad det skulle bli ifall vi gjorde följande i vårt badrum. Vi vill flytta/ ta bort vasken där den är idag. (Bild 1) Vi vill flytta den till högra sidan och även ha fram vatten/avlopp för tvättmaskin där. Bild 2
0 svar · 625 läst
·
S
Snukke86: [citat] Hej! Tack så mycket, visste det fanns men har ej hittat rätt på LK´s sida! tack skall du ha!
6 svar · 1,8k läst
A
Arne999: Jag har ett bekymmer som är beskrivet i en annan tråd gällande små sprickor i ett nyklaklat badrum. Jag har gjort allt rätt det vet jag men det gäller att bevisa det mot byggvaruhuset jag köpt kaklet av. Det mest sannolika enligt en besiktningsman är att det är fabriksfel på kaklet. Ett alternativ skulle dock kunna vara för mycket fix bakom kaklet som orsakat spänningar (säger dom
0 svar · 553 läst
lidettliv
lidettliv: Vi har en sån och visst, i början kändes det trixigt att pricka mitten. Tog några veckor sen satt det i muskelminnet. Man känner liksom var det är trots att det inte finns något tydligt stopp.
1 svar · 2,2k läst
T
TheGame: [citat] Ja jag har ett utsug / badrum. Har FTX så central fläkt för alla "utsug" i huset.
5 svar · 4,0k läst
·
T
TheGame: För säkerhetskull kan det ju vara läge att dra nya rör så dom inbyggda inte har nån skarv när enda allt ska rivas upp.
9 svar · 1,8k läst
·
Rilby
Rilby: Hej! Skall renovera badrum och håller på att kolla på kommod och skåp. Vi har fastnat för en kommod från Björbo (Saga) som vi tror skulle passa fint. Tyvärr så verkar vi inte hitta så mycket recensioner på Björbos utbud, varken här på Byggahus och diverse forum på ex Facebook. Björbo gick dessutom i konkurs för några år sedan läste vi oss till och återuppstod därefter. Så
0 svar · 1,6k läst
En apelsin
En apelsin: [citat] Vad bra! Lycka till
8 svar · 1,9k läst
·
oscarwww
oscarwww: Har någon kaklat på plastfärg och det håller över tid? Jag har plastfärg som sitter stenhårt, tänker det skulle spara mkt tid (och lungor) att slippa slipa ner(?)
5 svar · 1,8k läst
L
lordi: [citat] Ja du får försöka rensa bort fogen. Om handfatet sitter på konsoller så har de säker kaklat in även dessa. Då behöver du ta bort ett par plattor under handfatet också. Om det finns tätskikt så ligger det under det undre lagret med kakel, eller om det eventuellt är en plastmatta.
18 svar · 5,0k läst
·
pyddarpop
pyddarpop: Utan någon bild eller sett hur det ser ut så skulle jag säga att du behöver stomljudsdämpa badkaret och kapsla in motorn med ljudabsorbenter som tål vatten. Googla eller testa ljudisolering.nu för ljudisoleringsmaterial.
5 svar · 1,7k läst
A
Ace83: [citat] [citat] Yes, de har varit här nu. De ska byta ut termostaten. De tittade även på ventilen för skvallerröret som jag tyckte såg konstigt ut då den bla sitter väldigt högt upp. De hade inget svar på varför de satt den så högt upp, men att de kan göra så den sitter närmre botten på skåpet.
19 svar · 3,2k läst
·
N
NoOne2k: Tycket är svårt att öka, däremot så är det så att grövre ledningar ger mindre tryckfall. Nackdelen med en grövre ledning är att det tar längre tid att spola fram varmt vatten. Grövre ledning=bättre flöde Smalare ledning= det första varmvattnet kommer fortare.
1 svar · 1,4k läst
G
gaia: den mörka är alldeles för mörkt, tycker jag. Om du hittar en ljusgrå golvfärg som liknar den mörkare i väggens färger så skulle det vara perfekt, tycker jag. Av dom två du visar skulle jag välja den ljusa men försök hitta en som passar bättre till väggmattan. Dom som jobbar i butiken är duktiga på att hjälpa välja rätt. Varje serie har både golv och vägg som passar ihop.
1 svar · 1,5k läst
·
M
Micke R.: [citat] Hej. Följer du målerbranchens regler för våtrum så får du det godkänt. Om det blir billigare vet jag inte då materialet kostar en del. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://beckers.se/sites/default/files/cumulus/vatrumva-vt-utforandeanv_web.pdf&ved=2ahUKEwiz_7O-v5bwAhVTAxAIHbl6BtgQFjAQegQILRAC&usg=AOvVaw3IPVdkibVWvtqmX5pYzmDW Mvh
8 svar · 4,8k läst
K
Anonymiserad 282191: Ska du ha kaklet ända ner går det ju att börja med andra raden,palla upp en regel i våg eller skruva den på väggen,sätt nedre raden när det brunnit.
2 svar · 1,7k läst
T
TheGame: [citat] Menar du att noga att plyfan sitter ordentligt mot reglarna? Jag har skruvat med långa spånskiveskruv. Det sitter helt emot, trycker jag hårt är det snarare hela väggen som rör sig än att nån skiva rör sig var för sig. Brunnen är inte placerad helt centrerad med blandaren. Rörmokarn satte lite åt sidan så man inte står helt på brunnen. Det har väll ingen betydelse bara
8 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.