Handdukstork är alltid kall. Sommar som vinter och även om det ser enkelt ut så förstår jag inte var felet är.
På golvet sitter två ballofixer med ett rött vred mellan. Vad gör det röda redet? Hur ska det vara inställt? Det verkar läcka i vissa lägen.
Varför ser det ut som att det kommer upp två varmvattenledningar ur golvet? Vad är syftet med det?
Mitt emot termostaten under ett lock sitter en skruv, vad gör den och hur ska den vara inställd?
Luftningsventilen på toppen ger ingen luft, bara vatten.
Please alla byggmästare,
hjälp
-
Medlem · Närke · 55 inlägg 23 jul 2021 17:00
-
-
Medlem · Närke · 55 inlägg 23 jul 2021 17:2423 jul 2021 17:24 #3
Jag pillrade isär termostaten och det verkar som att den kärvade. Svårt att få den glida lätt dock men varmvattnet verkar komma förbi.
Men jag är nyfiken på svaret på de andra frågorna jag hade så lär jag mig lite till! -
23 jul 2021 17:50 #4
Det är föreningens ansvar att se till att vvc.n fungerar i fastigheten.
Vvc tempen skall ligga på 50gr eller mer aldrig under det. Det är risk att det bildas legionella i erat varm vatten. I hela fastigheten.
För att se om vvc.n fungerar hemma hos er så borde det max ta 30sek innan det kommer varm vatten i badrummet där vvc.n vänder tillbaka... kolla det på morgonen när ingen hos er tappat vatten ännu.- Laddar…
-
Medlem · Närke · 55 inlägg 23 jul 2021 18:0223 jul 2021 18:02 #5
Jag har absolut pillrat på den och vet inte hur den stod från början .♂️♂️ -
23 jul 2021 18:05 #6
Vredet du har skall inte lämnas kvar hos hyresgäst
Vid upp och mät tempen på ledningen- Laddar…
-
Medlem · Närke · 55 inlägg 23 jul 2021 18:0723 jul 2021 18:07 #7
-
-
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.
Liknande trådar
-
Väggisolering, fönster och sätta in vattenburen värme via krypgrund/källare
Värme allmänt -
Placering/val av vattenburen radiator i källare
Värme allmänt -
Källargolv med vattenburen golvvärme, vilket golv?
Golv -
Uppvärmning av källare - vattenburen golvvärme eller radiatorer?
Värme allmänt -
Kallt golv, vattenburen golvvärme
Värmepumpar