Jag håller på att bygga ett duschrum i en gammal bagarstuga där jag tagit ner en murad sockel, ca 20 cm hög, där det tidigare stod en värmekamin. Se bild.
I det utrymmet ska jag nu bygga in en dusch och således en golvbrunn.
Jag har fått rådet att använda lättbetong och gjuta in en golvbrunn typ låg (Purus S-serie minimax) då den behöver vara väldigt låg (annars bygger det för mycket på höjden), men då är frågan hur jag bäst hanterar den gjutna delen när den möter trägolvet. Dvs hur gjuter man bäst det? Det är väl inte så bra med lättbetong mot trä?
Och sedan kommer jag att ha en spånskiva på trägolvet och lägga flytspackel ovanpå det och sedan klinker.
Kan jag lägga golvbrunnen på samma höjd som spånskivan och sedan gjuta hela vägen upp till samma höjd som spånskivan och kan jag sedan lägga tätskiktet på lättbetongen och spånskivan och därefter flytspackel och sedan klinker?

Jag får inte ihop det med hur jag ska lägga tätskikt mellan trädelen och gjut-delen.
Funderar på att tänka om helt och bara gjuta en liten grundplatta och sedan läggar syllpapp och använda vanliga träreglar, risk dock att det bygger lite för högt.
Hoppas någon har några goda råd.

• Rivningsarbete i hörn av rum med blottlagt trägolv och murad sockel, golvbrunn vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.