Hej på er.

I går försökte min vän jag installera en duschvägg av glas. Vi är väl inte ovana med renoveringar efter tre lägenheter. Men högmod kommer för fall och glaset exploderade i händerna på oss (inga handskar, arbetskläder eller skor ). Min vän fick åka till vårdcentralen och sy tre stygn, efter ett hack på benet. Vi klarade oss lindrigt undan med andra ord.

Anmälde till försäkringsbolaget igår, de gjorde en utbetalning idag (!)

Jag tänkte beställa samma duschvägg, denna (HAFA Igloo pro I-wall walk-in,
klarglas, bredd 1270 mm). Det sägs att bara en idiot upprepar sina misstag så därför vänder jag mig till er för att behålla min heder. Snälla, hjälp mig.

Frågor:
1) är det korkat av mig att beställa samma glasvägg? den är 8 mm tjock, räcker det inte?
2) hur har ni installerat er(a) glasvägg(ar)? alla tips och tricks är välkomna.

Tack på förhand för alla svar.

PS. Har även beställt hjälm med visir. Nog med risker vid renovering, jag önskar bli gammal en dag.

• Ett badrum med krossat glas på golvet efter en misslyckad installation av en duschvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Minst 2 vakuumlyftare. Finns på tex Biltema för 99 spänn.
Skydda hörnen. Glaset håller för massvis, men lilla minsta stöt mot ett hörn så är det kört.

• Gilla
vitt_prio143
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Minst 2 vakuumlyftare. Finns på tex Biltema för 99 spänn.
Skydda hörnen. Glaset håller för massvis, men lilla minsta stöt mot ett hörn så är det kört.
Tusen tack!

richardtenggren
Jag tänkte köpa härdat och laminerat glas till vår dusch, när det blir av… :p

Glas hanterat krafter orienterade ortogonalt mot dess plan väldigt bra, sämre om de är orienterade i dess plan så att säga.

Jag har Biltemas vakuumlyftare, den med dubbla koppar, de har funkat bra för våra fönster :)

• Gilla
aplusb
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.