Hejsan!
Jag skulle behöva ha lite andra ögon på hur vi skulle kunna planera vårat badrum som vi skall renovera.
Min sambo och jag har fastnat lite i hur vi tänker.
Hur skall vi placera allt vi behöver?
Jag bifogar en bild på hur det ser ut. (Inte skal enligt)
Jag skulle behöva ha lite andra ögon på hur vi skulle kunna planera vårat badrum som vi skall renovera.
Min sambo och jag har fastnat lite i hur vi tänker.
Hur skall vi placera allt vi behöver?
Jag bifogar en bild på hur det ser ut. (Inte skal enligt)
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
På bilden ser det ut som att ni vill få in dusch, handfat och toa? Är det något mer ni har tänkt er att få in?
Det skulle vara bra med en bild på utrymmet också, så blir det lättare att föreställa sig. Finns det något fönster? Snedtak?
Det skulle vara bra med en bild på utrymmet också, så blir det lättare att föreställa sig. Finns det något fönster? Snedtak?
Dusch, handfat och toa är det som skall in.
Utrymmet är mindre idag så bild hjälper inte. Vi skall förlänga badrummet.
Måtten som jag har skrivit är dom måtten som blir när allt är utbyggt.
Snedtak finns ej. ett litet fönster som är utritat under texten 2,5m
Utrymmet är mindre idag så bild hjälper inte. Vi skall förlänga badrummet.
Måtten som jag har skrivit är dom måtten som blir när allt är utbyggt.
Snedtak finns ej. ett litet fönster som är utritat under texten 2,5m

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 527 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 527 inlägg
För att inte få så långt till toalett och handfat skulle jag placera dem längs överkanten på ritningen. Kommoden närmast dörren. Precis var toaletten placeras beror på hur stor kommod ni vill ha och om ni gillar att ha fönster ovanför toaletten eller inte, vilket t.ex. har att göra med hur stort fönstret är.C CCW skrev:
Då bli duschen i nedre högra hörnet med plats för handdukstork på någon av väggarna bredvid. Dessutom bör det gå bra att ha ett par högskåp eller annan förvaring på någon vägg. Alternativt sittbänk etc.