Badrum
Nossungam: [citat] Bra tips. Annars brukar ju tipset att hålla vattenlåsen vattenfyllda, men det är ju lätt att låset inte sitter helt i som du säger. Mycket möjligt att det var så här också och att låset inte blev tillräckligt nertryckt efter brunnsrengöring för någon vecka sedan.
Jonatan79: Fönsterfärg många lager och använd kvalitetsfog/silikon vid foder/karmen.
Maxidex: I min toalett har jag gamla vattenledningar som är plomberade, se foto. Jag har tänkt prata med fastighetsskötaren om huruvida det systemet är igång eller inte, men är det någon som vet hur plomberingen sitter fast? Vad kan jag förväntade mig där under - gängor, något annat lock eller en blottad rörmynning?
Johhhan: Bättre formulering: eventuell fukt som ändå skulle ta sig in måste kunna komma ut någonstans.
TheGame: Ser ut som ett klassiskt, "det här är aldrig upplyft vattenlås" :rofl:
TheGame: [citat] Placeringen måste ju vara så man kommer åt den under badkaret.
tommib: Det vita röret är alldeles tillräckligt långt. Gummimuffen som den sitter i kan dock vara av fel storlek, det finns flera olika. Generellt är släta rör bättre än räfflade eftersom de senare sätter igen lättare och är besvärligare att göra rent.
mexitegel: Vi kör också med Hessa kalkbort, men vid svåra avlagringar på duschdörrarna brukar jag använda en sån fönsterskrapa som man tar bort färg med. Då är det bara att hyvla bort kalken, har inte upplevt att det repar glaset heller.
Dolle39: [citat] Hej! De fick ta bort hela golven och nedersta plattorn på väggen för att göra om tätskiktet så hela väggarna behövde inte göras om. Det blev ett väldigt bra resultat till slut trots allt :)
Steelheart: På bilden var den sne, men jag lämnade naturligtvis inte det så. Det har inte läckt något utan problemet var att jag upplevde kvalitén med plast bristfällig. Enligt mig skulle gängorna vara av metall för att hålla bättre.
Marika Lundin: Har en Ifö-toalett från 2011. Heter ev Sign. Försökte justera spolningsmängden vatten och när jag nu ska skruva ihop allt strömmar det ut vatten mellan nederdelen av plastcisternen och porslinet och ut på golvet. Samtidigt kommer vatten ner i toaskålen. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta?
Daniel Barnaniel: Jo, med kvarn. En kvarn sitter omedelbart efter eller inbyggd i wc och maler sönder så skiten kan rinna/ pumpas i trängre rör. Svårt att säga säkert såklart men ser ut att vara 110.
Markusjdu: [citat] Det är löst nu. Tog ett tag o få fram skruvarna
dennis_f: Helt korrekt. Rören var limmade så även om jag velat hade inte muffarna gått att använda utan det blev till att kapa och köra med dubbelmuff.
alfredohlen: [citat] tack för ditt svar. hade ej koll på det där med p-lås, kändes ju väldigt intressant (Y)
Singenjören89: Hej! Kom du vidare i detta? Är nyfiken på liknande nedsänkt badkar.
Stefan1972: Ser ut som det stänkt nåt flytande som varit etsande. Nån hårbehandling eller nåt kanske? Går sannolikt inte att "tvätta" bort.
Krille-72: [citat] Då blev jag lurad av din bild. Du har en fixtur med inbyggd vattentank. Endast porslins skålen som man sitter på monteras på utsidan. Förhoppningsvis och högst troligt så har montören missat att dra åt bultarna ordentligt. Det där är snabbt fixat om ingen kakelplatta spruckit också.
Boan: [citat] det är ju bara friskriva ? Eller?
Hemmakatten: Tycker också grönt kakel kan bli superfint i en sån liten toa. Och tycker dessutom som alla andra att nu ska demontera allt innan kakeluppsättningen, allt annat är fel.
Hemmakatten: Nu när jag tänker efter är badkaret säkert 75 cm djupt pga att det är ett inbyggt badkar med kanter/kakel runtomkring. Väldigt bra idé med tvättpelare till höger innanför dörren. Ska kolla måtten nästa gång jag är där.
Gajonen: Då har du redan svaret där ! Du får inte göra något har ägaren sagt , och då är detta som gäller ! Du har ju sett badrummet innan du tackade ja och du har då godtagit hyresrätten så som den ser ut, och då får du helt enkelt acceptera läget, eller vara beredd på att ersätta ett helt nytt badrum den dag du flyttar ut , för det är detta som kommer krävas av dig om du har trotsat
Stefan1972: man kan måla med precis "vad som helst". Det finns dock ingen som kan garantera resultatet eftersom mjukgörarna i mattan kan bete sig väldigt olika. Rent tekniskt så fäster de flesta färger ganska okej på mattor men det är resten som ingen kan ge någon nå tydligt svar på. Man målar på egen risk........
Krille-72: [citat] Först tänkte jag att det måste vara vattenlåset i badrummet som inte sitter på plats ordentligt. Men om du nu hittat blöt isolering så har du hittat problemet. Blöt isolering luktar typ piss. Om du inte har någon tilläggsförsäkring så brukar det tyvärr vara så att en skada som beror på utifrån inkommande vatten inte ersätts av försäkringsbolaget. Kontakta ditt
TheGame: Ingen skruv på undersidan? Eller ta bort den stången som hänger ner kanske skruvad genom.
Krikkan: Tack för bilder! Riktigt snyggt och luftigt ser det ju ut.