Har tänkt göra en dusch i utrymmet på bilden. Först tänkte jag göra det så enkelt som möjligt och inte gräva ut och isolera, men har kommit fram till att jag nog vill ha komfortvärme i golvet i duschen. Det är oisolerad platta i källare.
Om jag bilar bort betongen och gräver ur för åtminstone 20cm isolering, måste jag sedan gjuta med betong igen eller går det med flytspackel enbart? Finns något mer alternativ? För golvvärmen skulle jag vilja ha vattenburen. Det är en yta på mindre än 2kvm. Det blir hantverkare som ska göra jobbet men vill se vilka alternativ som finns. Uppbilad betongplatta och rör i källare inför installation av komfortvärme i duschen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På bilden är det enbart uppbilat för byte av rören. Alltså ny betongplatta, enbart flytspackel eller annat?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.