Tjena!

Tittar på badrumskommoder. Är det någon som vet om det är kvalitet på märket Bathlife?
Är det ett bra lågprismärke?
Hittar bara gamla trådar om detta och tänker om det har ändrats något nu till 2018?

/ Viktor

Hej, och välkommen..
Jag tittade också på deras hemsida för några dagar sedan, i samband med inköp av en duschdörr.
Som jag uppfattar det är det nog ett "eget" varumärke som XL/ByggHemma använder, då det ju bara är i deras butikssfär som återförsäljarna verkar finnas.
Lågpris får man väl uppfatta det som, men därför behöver ju inte kvalitén vara sämre.
Ungefär som när man handlar i matbutiken och köper ICA Basic/Selection, Garant och liknande

GoForIt GoForIt skrev:
Hej, och välkommen..
Jag tittade också på deras hemsida för några dagar sedan, i samband med inköp av en duschdörr.
Som jag uppfattar det är det nog ett "eget" varumärke som XL/ByggHemma använder, då det ju bara är i deras butikssfär som återförsäljarna verkar finnas.
Lågpris får man väl uppfatta det som, men därför behöver ju inte kvalitén vara sämre.
Ungefär som när man handlar i matbutiken och köper ICA Basic/Selection, Garant och liknande
Tack! Ja tänker så med, tänker bara att det är lite svårt att köpa hem till huset då jag inte fått se dem i verkligheten. Verkar vara svårt att se dem på riktigt då de är en nätbutik. Deras utställningshall i Gbg hade inga kommoder uppställda.. hörde med bygghemma över telefon som sa att standarden ligger som Hafa etc. dock endast 2 års garanti.

Bathlife är som goforit säger xl/Bygghemmas märke. Det har varit ett fristående bolag en gång i tiden om jag inte är fel på det. Men sedan köpte Bygghemma upp deras lokaler/verksamhet.

Vi har köpt en kommod från bathlife, dock inte monterat den än. Men mitt intryck är att den inte är sämre än något annat. Konstruktionen på vår (glädje 800)är iaf 16/19mm mdf. Den är dessutom rejält tung, vår måtta 800x460x500 (lxbxh) och väger 56kg så den måste vara rätt så massiv.

• Gilla
viktorfreij
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Bathlife är som goforit säger xl/Bygghemmas märke. Det har varit ett fristående bolag en gång i tiden om jag inte är fel på det. Men sedan köpte Bygghemma upp deras lokaler/verksamhet.

Vi har köpt en kommod från bathlife, dock inte monterat den än. Men mitt intryck är att den inte är sämre än något annat. Konstruktionen på vår (glädje 800)är iaf 16/19mm mdf. Den är dessutom rejält tung, vår måtta 800x460x500 (lxbxh) och väger 56kg så den måste vara rätt så massiv.
Låter bra det! Återkom gärna om du monterar den snart :)

• Gilla
Stenis8
  • Laddar…
Kan jag göra! Frågan är bara när det blir :crysmile: ska bli iår iaf.. Förhoppningsvis nu i vår :D

• Gilla
MOGGEPPP
  • Laddar…
K
Kikar lite på deras takduschset för 3000-4000 kr.
Vet av erfarenhet att det kan vara väldigt stor skillnad på blandare i badrum och kök.
Många budgetmärken kan vara väldigt högljudda. Både i spolningen och oljud i rören.
Men de är en av få som har takdusch i mässing. ( Millers har ett men det kostar 10 000 kr... )
Priset ligg ju dock på samma nivå som för Mora och FMM...

Aha okej, tack. Som jag har hört mig runt olika butiker så säger de att det ska va av samma standard som Mora och FMM. Så får lita på dem.

J Jarlsgård skrev:
Kan jag göra! Frågan är bara när det blir :crysmile: ska bli iår iaf.. Förhoppningsvis nu i vår :D
Hejsan!
Blev det någon kommod från Bathlife? Jag är lite nyfiken på kvalitetskänslan. :)

• Gilla
Vattuman
  • Laddar…
K Kirderf85 skrev:
Kikar lite på deras takduschset för 3000-4000 kr.
Vet av erfarenhet att det kan vara väldigt stor skillnad på blandare i badrum och kök.
Många budgetmärken kan vara väldigt högljudda. Både i spolningen och oljud i rören.
Men de är en av få som har takdusch i mässing. ( Millers har ett men det kostar 10 000 kr... )
Priset ligg ju dock på samma nivå som för Mora och FMM...
Hej.
Blev det någon takdusch från Bathlife? Skulle vara trevligt att få lite mer information om dessa. :)

B Bobbobula skrev:
Hejsan!
Blev det någon kommod från Bathlife? Jag är lite nyfiken på kvalitetskänslan. :)
Jadå det blev det allt, den står så fint i garaget i har gjort det nu i snart ett år.

Helt otroligt hur hårt tummen kan fastna där bak ibland :crysmile:

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Jadå det blev det allt, den står så fint i garaget i har gjort det nu i snart ett år.

Helt otroligt hur hårt tummen kan fastna där bak ibland :crysmile:
Haha, ja då kan man inte räkna med några fina "inspirationsbilder" på ett tag då :)

V viktorfreij skrev:
Tjena!

Tittar på badrumskommoder. Är det någon som vet om det är kvalitet på märket Bathlife?
Är det ett bra lågprismärke?
Hittar bara gamla trådar om detta och tänker om det har ändrats något nu till 2018?

/ Viktor
Hejsan!
Blev det någon kommod från Bathlife?

B Bobbobula skrev:
Haha, ja då kan man inte räkna med några fina "inspirationsbilder" på ett tag då :)
Tyvärr inte :sweat: förhoppningen är dock att komma igång med badrummet efter årsskiftet :thinking:

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
K
Vi köpte ett badkar och ett tvättställsskåp/kommod från Bathlife nu till vårt nybyggda hus.
Tycker stommen och lådorna känns riktigt rejäla. Minst lika bra som ett från INR som jag köpte för ca 8000 till förra huset.
Det enda tråkiga var att den kom levererad med sprucket handfat och krossad stomme ( Felpackad från tillverkare ) Såklart sista exemplaret så fick vänta 6 veckor på ett nytt. Fick dock 1200 kr som kompensation från Bygghemma för att bla täcka hantverkarens extra framkörningsavgift. ( Plus på den! )
Men den har både eluttag inne i stommen, dubbelhäftande led-belysning med rörelsesensor (ser lite b ut och har ej använt ännu ) och en riktigt snygg ljuslist under som lyser mot golvet.

https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...tallskap-bathlife-salig-svart/p-791714-791716

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.