O
[old rusty]: Har du tittat upp i det bronsförgade inloppet? Det är väl där jag hade antagit att det satt något.. Har du bra flöde från slangen du lossat?
6 svar · 3,8k läst
·
J
Jeppot: [citat] Ja det är klinkers och kakel. Bra då behöver jag inte bängla med badkaret! Tack!
2 svar · 1,9k läst
sunnis
sunnis: Ja vad ska man säga, du har ju ingått i muntligt avtal om 165 000kr utan att ha en aning om vad du har gett dig inpå. Att det saknas isolering och några reglar får jag inte heller ihop att det skulle vara ett sånt problem så att kalkylen skulle blivit dubbelt så dyr. Du måste ha en tydligare offert och sedan ett avtal där det är glasklart för kunden vad som gäller.
5 svar · 2,1k läst
A
A-Man_08: [citat] Det är ju inte speciellt svårt att byta en termostat.
2 svar · 667 läst
·
L
lillatorpet93: Vi har ett badrum med gammal plastmatta på både väggar och golv. Vi har plockat bort all inredning och ska även ta bort samtliga rör (även i golv och väggar). Behöver vi också plocka bort hela plastmattan eller kan vi låta den vara under ev nya spånskivor och reglar? Tanken är att det istället ska bli ett sovrum.
0 svar · 434 läst
N
nova383: Hej. lite svårt att formulera den här frågan, men gör ett försök- Ska ha ett bubbelbadkar och har iallafall lyckats pricka in golvbrunnen så att den passar bra i hop med ett normalkar, men även att den sitter ok med en 90x90 dusch om man senare bara vill ha en det. MEN nu ska vattenledningarna dras ( rör i rör) eller rättaresagt var ska de ut ur väggen (väggboxar) Hur tänker man
0 svar · 623 läst
W
WillespappaMarcus: Om jag nu måste försvara mitt val så är det det mest ekonomiska. Tog tätskift från Byggmax då de ligger i stan och i bra pris. Dessutom ett rollbart på den lilla ytan (utan golvbrunn och med Pex(?)-slangar) så slipper jag köpa 1x25m folie till 2 m2 golv
9 svar · 2,6k läst
·
T
tergo: vatten på golvet i ett normalt badrum skall inte skada något
4 svar · 644 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Här är en bild som kanske är lite tydligare. Duschzon till vänster på 90x90 och till höger blev det sedan ett bad på 170x120. Kuvertfallet under badkaret får ju alltså bli lite vad det blir om man utgår från duschen vilket jag tycker man bör göra oavsett. [bild]
2 svar · 2,2k läst
·
P
Paul Levin: Hahaha!! Tack!!!
5 svar · 2,6k läst
N
nova383: [citat] Ja, det går att göra så, kanske det bästa,
2 svar · 769 läst
U
Uttran: Håller med om att det är mer praktiskt med 2st toaletter, smart idé där om att flytta ena till pannrummet för där har vi inget förutom värmepumpen i dagsläget. Alternativt gör om lite i tvättstugan. Tack för tipsen!
8 svar · 1,4k läst
·
Flöjten5
Flöjten5: Jag körde en halv flaska Hessa kalkbort på en toa som såg förjäklig ut, men då lät jag det stå i två dygn.
71 svar · 61,0k läst
·
C
CissieW: Kan mycket väl stämma. Det bara påminde om mitt eget här och det blir sånt av typ alla medel man vill använda i ett badrum och dusch.
3 svar · 8,4k läst
·
S
Stardust02: Tack så mycket för all hjälp! Tror det är som det ska nu men tycker att vattnet åker undan sakta nu, kan det vara möjligt? Haha. Först var den där pinnen i röret alldeles för långt ner för bottenventilen så den åkte ner för långt ändå men sen upptäckte jag att det ju finns en skruvbar pinne under den så man kan justera hur högt upp den ska sitta :rofl:
9 svar · 4,8k läst
·
C
Cider: [citat] Svinto rostar när den kommer i kontakt med fukt! Finns det något alternativ? Jag har själv blandat latex med rostfri stålull, men blandningen är ganska svår att knåda och få på plats. Ibland tillverkar jag en spiral av varmförzinkad tråd (på en pinne med skruvdragaren), men den är också är pillrig att få på plats. Då det nästan lättare att vika/rulla ihop bitar av
6 svar · 3,5k läst
H
hempularen: Men när det är dags att betala så kan du ju göra ett lagom förseningsavdrag. Inte så mycket att det blir dyrt om de driver frågan.
45 svar · 15,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Att reklamera innebär att man meddelar butiken att den levererade varan inte fungerar som den ska. Det är väldigt lite besvärligt jämfört med att försöka fixa det själv. Dessutom kostar det inget.
3 svar · 864 läst
K
KPr1: Dusch kabin av aluminum behöver lite målning på en mindre del, vilken färg kan vara bäst lämplig med tanke på badrums förhållande?
0 svar · 1,2k läst
·
T
tank77: [citat] Ja, väldigt konstigt. Outa skitföretaget här i forumet i alla fall så att inga andra råkar ut för dom!
45 svar · 35,0k läst
·
H
hempularen: Nej, inte pga. röret. Avloppsrör skarvas i väggar o golv. En inbyggnadscistern har tappvattenledning anslutet, därför behöver den sitta i vattensäkert utrymme. Så det är skillnad mot ditt fall.
4 svar · 1,0k läst
·
S
SueCia: [citat] Du undersökte alltså inte lägenheten alls innan ni skrev på kontrakt?
24 svar · 2,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: En av få saker som ändrades sist var avståndet mellan rör, 6 cm i stället för 4, och det är ju väldigt dyrbart att dra om rör, t.ex. för att de är ingjutna i plattan och kommer för nära golvet om man skulle vinkla om dem inne i väggen.
4 svar · 1,3k läst
H
HEM2121: [citat] Är det förre ägarens skit så är det ju deras beskymmer, lägenheten är ju inte korrekt flyttstädad.
6 svar · 893 läst
·
A
atomowa82: [citat] Gammal tråd, men har du dubbeldusch? Vill du dela en bild isf? Sitter och planerar badrum inför nybygge och funderar på om 120 är för litet om man ska ha dubbeldusch.
5 svar · 4,1k läst
T
Toutankhamon: [citat] Tack for dina råd. Mitt ombuds specifik kompetens och erfarenhet är just bostadsjuridik. Mitt svar kommer de att granska och komplettera om så behövs. Jag har aldrig förlorat en tvist. Det finns andra detaljer som jag inte vill avslöja på denna forum. Läs på nytt min första mening.
10 svar · 2,1k läst
J
J-O: [citat] Kolla upp microcement.
1 svar · 643 läst
P
Paintball1: Troligtvis inga konstigheter alls. Relativt vanligt att äldre tak har svackor och mindre brytningar osv. Måtta hur mycket det är och jämför efter några månader.
28 svar · 10,6k läst
·
D
DennisSöndergaard: Tack för alla svar. Insåg redan innan att "lösningen" vi hade skulle innebära vissa risker och att stänk skulle minimeras. Får se hur prioriteringarna ändras om. Christian stensson antar att du var en av dem som budade in i slutet? Våra planer är inte helt olika din dock skiljer det sig att vi vill ha 2 toaletter så vi har valt att behålla väggen(4 toalettanvändare)
5 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.