Vi behöver tips på inredning till badrummet.
Vad vi ska välja mellan är: Duschvägg (U-dusch) antingen INR eller Macro Design (klarglas). Vilken är snyggast? Sedan är det handdukstork och då blir det nog Alterna Scalda men ska man ha ovala eller runda rör? Vad ska man ha för blandare till tvättstället? Fick tips om beröringsfri kran från FM Mattsson men vi velar om vi ska ta en vanlig kran istället. Och har ni några tips på takdusch?
Toaletten blir nog IFÖ Spira 6293 Rimfree.

Bor i en liten stad så vi kan inte åka titta på varorna i något varuhus.

BirgitS
Vad man tycker är snyggast är ju så individuellt så det går ju inte att ta råd från någon annan om det egentligen. Det som brukar skilja mest mellan duschdörrar är väl hur handtagen ser ut.

När det gäller beröringsfri kran så innebär det ju att det är en till sak som kan gå sönder.

När det gäller blandare till tvättställ och dusch så är det ju bra med gamla välkända märken som FM Mattson, Mora och Gustavsberg som har reservdelar under lång tid och som alla rörmokare känner till.

Tack för dina tips. FM Mattsson blir det nog både som kran och takdusch. Jag tänkte också att beröringsfri kran lättare går sönder.
Duschväggar och handdukstorkar som jag tittat på är så lika att det blir de små detaljerna man hakar upp sig på.

BirgitS
Om du vill komma nära vad en beröringsfri kran innebär så kolla på FM Mattssons 9000E II (eller något liknande) som har en båge för inställningen för den kan man manövrera lätt med bara ett lillfinger när man är kladdig om händerna, till skillnad från alla som man reglerar med en spak.

• Gilla
Eva.W
  • Laddar…
INR håller hög kvalitet enl rörmokare som jag varit i kontakt med. Dessutom så är LINC Monument (U-dusch) rejält nedsatt i pris till sista januari. Gå in på deras hemsida så kan du se de olika alternativen du har att välja på handtag, färg, glas mm. Jag passade själv på att köpa en nu för kommande badrumsrenovering.

• Gilla
Eva.W
  • Laddar…
Vi tittade på duschdörrar från INR och Macro i veckan och väljer INR pga deras "pile"-lösning med hyllor. Vill man inte ha den är valet nog en smaksak.

För vår del blir det blandare från Mora eller FMM. Toastol trodde jag var enkelt men läste sedan att även IFÖ verkar ha kvalitetsproblem på vissa modeller, dålig spolning och spolknappar som går sönder efter några månader. Siktar ändå på IFÖ men får läsa på mer.

• Gilla
Eva.W
  • Laddar…
Vi har gått all-in på inr i badrummet och är så nöjda! Spegelskåp, kommod, blandare, takdusch, duschdörrar + pile, handdukstorkar Line

Det jag gillar med kommoden och spegelskåpet utöver designen är att man kan bygga på med olika paket för att få uttag inuti, belysning etc, vi lade till belysning på undersidan av spegelskåpet och det är en så schysst detalj.
Duschdörrarna + pile gör att alla flaskor och burkar kan ställas undan i duschen och ger ett mycket mer städat intryck än andra lösningar med hyllor eller liknande. Vi valde ”timeless” glas som inte ska behöva städas lika ofta och tycker att det funkar riktigt bra !

Blandarna och duscharna är i samarbete med Mora, så det är också schyssta prylar

edit: glömde handdukstorkar

• Gilla
Eva.W
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.