Hej, min byggare har erbjudit sig att renovera badrummet - pålitliga gubbar och vi är nöjda, men när jag frågade om han behövde ritning sa han att "inte för vår skull". Befintligt är ca 10 kvm stort, helkaklat golv + vägg, i det nya vill vi i) flytta toaletten och göra den vägghängd samt bygga in toan i en nisch och sätta dörr. Huset är från 1997.
Vad är värdet av en detaljerad ritning ? Jag har fullt förtroende för byggaren som har alla behörigheter och blir det tjafs där så löser vi det.
Vad kostar en ritning ungefär och någon som har tips på leverantörer i stockholmsområdet (Norra) ?
Tack för tips
Vad är värdet av en detaljerad ritning ? Jag har fullt förtroende för byggaren som har alla behörigheter och blir det tjafs där så löser vi det.
Vad kostar en ritning ungefär och någon som har tips på leverantörer i stockholmsområdet (Norra) ?
Tack för tips
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 070 inlägg
Du bör ju göra en ritning på var du vill att allt ska stå samt beskriva sånt som inte syns på ritningen. Annars har du ingen aning om det kommer att bli som du vill för rätt som det är så är det någon som glömmer bort någon detalj.
En lämplig ritning kan du göra själv med ett planeringsverktyg från Ikea eller någon av de andra kakel- och badrumsförsäljarna.
En lämplig ritning kan du göra själv med ett planeringsverktyg från Ikea eller någon av de andra kakel- och badrumsförsäljarna.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 391 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 391 inlägg
Jag tycker inte det behövs någon ritning men vill du ha något att säga till om vad som ska in och dess placering bör du förmedla det på ett vettigt sätt.
Jag håller på med badrum nu och har valt delad entreprenad och jag har köpt 90% av materialet, all inredning och all vvs så jag valde att skriva ut alla tekniska ritningar på produkterna och skrev ut relevant information på dom. Mitt jobb är troligtvis mer omfattande men saker som badkarets utformning och storlek var viktigt att veta för att planera golvbrunn och klinker redan innan golvspånet var lagt så det gäller att veta hur man vill ha det innan.
Exempel hur jag typ gjorde.
Jag håller på med badrum nu och har valt delad entreprenad och jag har köpt 90% av materialet, all inredning och all vvs så jag valde att skriva ut alla tekniska ritningar på produkterna och skrev ut relevant information på dom. Mitt jobb är troligtvis mer omfattande men saker som badkarets utformning och storlek var viktigt att veta för att planera golvbrunn och klinker redan innan golvspånet var lagt så det gäller att veta hur man vill ha det innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exempel hur jag typ gjorde.
Gör inte arbete utan ritningar.....råd från byggkille
Klicka här för att svara