D
Dingedodo: Tack för svaret! Vi ska ha en dusch där
4 svar · 2,4k läst
·
F
Förortstjejen: [citat] Japp! Gick igenom alla avloppen i badrummet. Tillslut var det att jag inte hade fått ner vattenlåset ordentligt + det fanns ett vattenlås under varmvattenberedaren som inte heller var i satt ordentligt. Tipset jag fick om att använda diskmedel fungerade. :-) Fogat om de fula fogarna och satt ny silikon så nu ser det fint som snus ut. :-)
17 svar · 4,8k läst
·
Viggenils
Viggenils: Tjenare! Ska montera en fläkt i badrummet och jag har stött på lite problem. En glad amatör som man är så sänkte jag taket och monterade nytt utan att göra någon förlängning av det befintliga röret som sitter i taket. Nu köpte jag en reducering från 150mm till 125mm som jag tänkte stoppa i men insåg att röret som sitter monterat i det gamla taket är 145mm. Jag har sökt och
0 svar · 997 läst
·
O
oh2000: Jag skall byta en badkarsblandare till en duschblandare som sitter lite högre upp. Kopparrören i 12 mm på cc160 som går ur väggen rör på sig lite mot väggen, behöver tips på väggfäste med anslutning för dessa 12 mm rören ur väggen mot 12 mm rören som går upp till nya blandaren.
0 svar · 737 läst
W
Whitehorse: Kikat på denna är designen som inte duger där själv tycker jag den vore praktisk. Vet inte om denna är plastig också. Tycker att ska handtaget vara i plast får det vara vitt brunt osv inre kromat. Kanske blir ett mora one sen fixa mindre takdusch. mora inxx ii var läcker också men gick tydligen inte att få med badkarspip
2 svar · 1,3k läst
janwide
janwide: https://youtube.com/shorts/zjQ4etPzEeo?feature=share
0 svar · 595 läst
T
tobbbias: [citat] Ljudet har inte varit några problem. Självklart har det varit högljutt där någon gång när 6 stycken barn badat och lekt samtidigt :crysmile:
11 svar · 4,0k läst
·
Viktor.J
Viktor.J: [citat] Jag blev tillsagd att inte ha plast någonstans. Men jag är ingen "expert". Jag har Våtrumsfärg / gips / Ångbroms / Råspont / Formaldehydspapp(gammla) / Kutterspån (isolering)
16 svar · 1,9k läst
Cancerman_777
Cancerman_777: [citat] Hej :) Jag är inte där än (mycket som har hänt sedan inlägget skrevs). Planer har ändrats och nya möjligheter tänkts ut. Jag vet inte om det blir som jag tänkte eller om det blir traditionell fukthantering. Tack själv och trevlig fredag på dig också :)
47 svar · 9,8k läst
·
M
Move105: Hur blev resultatet?
6 svar · 5,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är kanske inte så lämpligt att lita på hantverkaren när han säger att allt är godkänt utan det kan vara bra att ta in en besiktningsman som verkligen kan bedöma om det är fackmässigt.
6 svar · 2,4k läst
·
useless
useless: [citat] Fast att försäkringen inte ersätter mattan är ju inte samma sak som att försäkringsbolaget tycker att man ska köra utan matta.
2 svar · 1,1k läst
ådal
ådal: Det finns även vägghängda med cisternen utanför väggen, tex ifö spira 6293. https://www.ifo.se/produkter/toaletter-urinoarer/vagghangda-wc-stolar/ifo-spira-wc-stol-vagghangd-6293-med-synlig-cistern/109596/#gref
2 svar · 709 läst
S
Sabina Ahlberg: Hej! Vi ska lägga victorian tiles på golvet i hallen och gästtoaletten. Vi bor i Malmö-området. Kan någon rekommendera en hantverkare som lagt den här typen av klinker? Känns som om det är en del att tänka på pga exempelvis bård och smal fog. Mycket tacksam för svar. Vi frågade Byggfabriken om de hade någon att rekommendera men det ville de inte göra. Mvh Sabina
0 svar · 882 läst
G
Gixxerturbo1000: [citat] Så härligt att du kan allt och ändå beklagar du dig... Om du har gjort detta längre än mig så är du över 65års åldern. Men tur att du kan detta och är proffs Så härligt att det finns en mästare på detta forum
66 svar · 32,9k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Lägg upp lite bilder här till att börja med.
5 svar · 1,1k läst
Johhhan
Johhhan: Om badkaret blir kvar och man känner att man vill safea med något mot direkt vattenstänk så finns det kanske något schyst duschdraperi att komplettera med längs den väggen.
28 svar · 5,7k läst
·
K
KPr1: Ok. We will replace the tap and the joint to the water pipe. An another point of worry is, it also seems that the water is not passing easily through the drain pipe and keep coming out slowly from this grey sealed stuff/spackel (see in photo) even after 15 minutes of stopping the water tap. Do you think we need to get this drain pipe also checked and refixed to see the problem ? How much it may
4 svar · 1,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Tack detsamma
23 svar · 4,1k läst
·
Onsalakorven
Onsalakorven: [citat] Fast spelar det någon roll här? Jag utgår från att denna ersätter en ”vanlig” golvstående toalett och att vattenanslutningen kommer från en väggbricka, då hjälper ju ett skyddsrör föga? Jag tänker att man satt vinkeln för att inte göra en snäv böj på röret?!
5 svar · 1,0k läst
·
T
Tompafix: Ofta kapar man både övre och nedre raden. Man vill inte ha någon liten remsa i taket och hus är sällan raka. Sedan kan fönster och dylikt påverka var man sätter raderna för att undvika väldigt smala delar av kakelplattorna
1 svar · 936 läst
S
Siary: [citat] Det läcker bara lite grann när jag har spolat stort. Sedan rinner det ner till under badkaret efter typ 20 min. Känns inte farligt.
41 svar · 14,4k läst
·
H
hapazard: [citat] Varför får du inte borra? Tänk på att om du skruvar dörrlisterna kan de demonteras relativt enkelt, medan om de limmas kommer det bli mycket svårt att byta ut dem i framtiden utan att förstöra yt- och tätskikt. Kakelplattorna är inte heller avsedda att bära stor belastning (funkar säkert, men...)-
1 svar · 1,1k läst
janwide
janwide: Jag menar att man kapar tungan så att den matchar lutningen på golvet. Jag har försökt rita och förklara hur jag menar. Man sågar alltså tungan enligt den streckade linjen så att tungan blir olika djup på respektive sida för att passa mot golvet. Om du inte kan själv så kanske du har möjlighet att be någon om hjälp eller gå till ett snickeri. [bild]
6 svar · 1,8k läst
·
anders07
anders07: Bild på lutning tas ju förslagsvis med laser eller vattenpass och en tumstock samt måttband...
3 svar · 618 läst
T
tergo: tryck i en liten klick silikon ,prova först med en skruv i pluggen så att du ser att skruven drar som den skall
1 svar · 2,0k läst
R
Ryttarnn: [citat] kolla på Adax element, finns Wi-Fi samt går att få i lite olika kulörer
11 svar · 2,9k läst
S
s97danl: Ja en liten sträng får det bli.
1 svar · 1,6k läst
·
Stefan N
Stefan N: Här står det mesta. https://www.gvk.se/media/2033/sakra-vatrum-2021.pdf
1 svar · 969 läst
Ingemar1967
Ingemar1967: hej, bra ide! Hur stort skåp tror ni att det behövs för att dra in vattenslangen från borrhålet som ska dras vidare till hydrofor ca 3m därifrån. Kallvatten åter och varmt från värmepumpen i samma rum 2 m bort. Förbrukare är dusch, tvättställ och toa i samma rum sedan köksblandare/diskmaskin på andra sidan väggen samt tre golvvärmeslingor som ska fördelas ut. /Ingemar
2 svar · 1,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.