Ingemar1967
Ingemar1967: hej, bra ide! Hur stort skåp tror ni att det behövs för att dra in vattenslangen från borrhålet som ska dras vidare till hydrofor ca 3m därifrån. Kallvatten åter och varmt från värmepumpen i samma rum 2 m bort. Förbrukare är dusch, tvättställ och toa i samma rum sedan köksblandare/diskmaskin på andra sidan väggen samt tre golvvärmeslingor som ska fördelas ut. /Ingemar
2 svar · 1,3k läst
·
Xz4R
Xz4R: Hej, Jag har tänkt köpa tvättmaskin men saknar avlopp på rätt sida. Därför har jag tänkt ett badkar från Nordhem, 150cm som får plats innanför duschväggen och byta ut duschbrunn med ett hål för avlopp. 162cm och 80cm bredd finns innanför duschväggen. Jag har tänkt placera tvättmaskin innan handdukselementet och ha även ha ett duschdraperi för att inte skvätta maskinen med
0 svar · 2,3k läst
·
S
svirrsvirr: [citat] tack! Det har jag ju liggande här hemma
2 svar · 1,8k läst
·
P
Putte11: Tack för alla svar Klockrent, blir ett rent alufönster där.
11 svar · 1,7k läst
·
F
_Fredrik_R: Har tänkt göra en dusch i utrymmet på bilden. Först tänkte jag göra det så enkelt som möjligt och inte gräva ut och isolera, men har kommit fram till att jag nog vill ha komfortvärme i golvet i duschen. Det är oisolerad platta i källare. Om jag bilar bort betongen och gräver ur för åtminstone 20cm isolering, måste jag sedan gjuta med betong igen eller går det med flytspackel
0 svar · 979 läst
·
S
Sooo: Men gud va skönt och höra! Då ska vi slappna av lite här! Tack för svar :)
3 svar · 1,7k läst
·
P
Anonymiserad 217177: Det gick ju fint, bara skruva ur och bort med hylsorna och konorna och dit med nya. :-)
1 svar · 1,2k läst
·
T
tank77: [citat] Nej, den duger i nödfall till klinker men eftersom man flyter endast fram till monteringsplattan så innebär det att en del av klinkern närmast brunn ligger på plasten och det gillar jag inte.
3 svar · 713 läst
·
downup
downup: [citat] Precis, de borde ju iallafall ställa frågan. De vill ju tjäna pengar. Men jag tackar för all information och allt man ska tänka på för framtiden
12 svar · 1,4k läst
SnällKyckling
SnällKyckling: Tack janwide :giggle:
17 svar · 10,1k läst
Dalbotant
Dalbotant: Det finns raka dörrar med gångjärn på mitten så man kan vika in dem. Jag har sådana, mycket praktiskt.
12 svar · 6,6k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Lär väl inte bli några skador i dina skisser i alla fall ;) Problemet är väl redan diskuterat på forumet, men spontant tänker jag att ett alu-fönster från Velfac/Schuko eller likvärdigt borde fungera bra.
1 svar · 6,4k läst
B
BSOD: Men du kan ju inte stänga in framtida vattenläckor in i väggen! Det är ju en horribel lösning som skulle orsaka enorma fuktskador på stommen (I alla fall om det är trä). Ska du hålla kvar vid avloppsrörets position, så får du försöka få dit tätskiktet så bra som möjligt (på väggen bakom fixturen), kladda på rejält med ett målat tätskicksystem så gott du kan, och hålla
4 svar · 2,0k läst
·
Onsalakorven
Onsalakorven: [citat] Du råkar inte ha någon bild på din golvbrunn? Vår mått kommer bli nära på identiska!
34 svar · 18,1k läst
·
Joe Lahoud
Joe Lahoud: Ett steg närmare, uppdelningen är färdig. Nästa steg är tätskikt och formen
15 svar · 3,5k läst
·
P
proffsrik: Tejpen 3M VBH är superbra. De sitter på bl.a. IKEAs badrumskrokar.
1 svar · 1,9k läst
M
Mathias Ågren: [citat] Ok, vad bra, tack för svar!
3 svar · 2,3k läst
ChristerMyr
ChristerMyr: Jag vill ställa in temperaturen på min Vårgårda duschblandare, så att jag eller någon i familjen inte bränner sig! Hur gör man? Någon som kan skapa en "lathund", eller en bra länk. [bild] [bild]
0 svar · 1,9k läst
·
P
Patrik Hazard: [citat] Bottenventilen på min var en felaktig konstruktion som inte gick att få tät. Jag hade en annan hemma som jag fick ta i stället.
41 svar · 80,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] För att inte få så långt till toalett och handfat skulle jag placera dem längs överkanten på ritningen. Kommoden närmast dörren. Precis var toaletten placeras beror på hur stor kommod ni vill ha och om ni gillar att ha fönster ovanför toaletten eller inte, vilket t.ex. har att göra med hur stort fönstret är. Då bli duschen i nedre högra hörnet med plats för handdukstork
4 svar · 2,6k läst
·
S
Smoothie: [citat] Jag ska börja med att bevaka vattennivån lite närmare ett tag. Sedan får jag kanske ta upp det mindre trevliga samtalsämnet med några grannar också.
10 svar · 3,7k läst
·
Johhhan
Johhhan: [citat] Nej, tyvärr.
19 svar · 7,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det kan vara knepigt med garantier när flera firmor är inblandade eftersom de gärna skyller på varandra. I små badrum brukar det inte löna sig att lägga in vattengolvvärme. Men det är klart att ingen vet vad elpriserna blir framöver. För att inte behöva värma upp så mycket med elgolvvärmen kan det vara bra med en handdukstork kopplad på radiatorvattnet och eventuellt även med
1 svar · 1,0k läst
S
steve5432: Hade absolut dragit om rören så att de kommer upp i väggen där de ska. Med krypgrund kan man ju drar rör lite vart man vill i huset. Inga osynliga skarvar dock, rören måste dras om från föregående fördelarskåp. /S
2 svar · 2,1k läst
S
Stegalos: [citat] jo men fick den ca 2 år sedan o allt funka fint =)
9 svar · 6,7k läst
·
M
multix: Nej, bygg om hela badrummet istället.
1 svar · 3,4k läst
·
J
Julia H: Verkar inte vara det lättaste att hitta på marknaden. Tips på vart det går att beställa i Stockholmstrakten? Nedan inspobild!
0 svar · 2,5k läst
·
Momthom
Momthom: Den väggen som den ska sitta på är 220 cm bred. Det ska få plats en kommod på 80 cm och den ska sitta 20 cm in från början av väggen. Sedan kommer platsen för fyra handhanddukar, räknar med 40 cm med minst tio cm på var sida för att få lite luft runt. Återstår 60 cm. En hög och smal (fyra stänger) skulle passa bra där, kommer inte få plats en bred dessvärre.
4 svar · 1,8k läst
·
B
BSOD: För att förenkla kakling om inte underliggande vägg är helt jämn.
68 svar · 51,0k läst
·
C
ClaesMalmö: Det är 2 olika exempel det är den första vi vill köpa, den andra är hur (i andra färger) ser ut.
1 svar · 699 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.