Badrum
lordi: Billiga kinablandare har ofta ett flödesljud. Ljudnivån är inte prio 1 när de tar fram dessa modeller, om man säger som så. Om man mot förmodan får med en begriplig installationsanvisning, så kan man ibland utläsa att de är avsedda för lägre tryck än vad vi normalt har i sverige. Om det finns ventiler så prova att strypa flödet lite och se om det hjälper. Annars får du nog leva
Trafikverket1: [citat] Ah, där ser man. Hittade inte någon propp med M-gänga i rätt storlek men köpte ett lock med packning och har täppt till där duschlangen satt. Verkar funka och får duga till blandaren byts helt.
BirgitS: [citat] Förlåt, skulle förstås vara "Slitsar är vanligen inte en del av lägenheten...".
Ekensbar: [citat] Tack då ska jag göra det
Melle_Fundersam_Husägare: [citat] Okej, skönt. Då känns det som att de förhoppningsvis kommer vara brukbara ett tag till, tills pengarna för renovering finns, men att vi får se till att hålla ordentlig koll på brunn/matta! Stort tack för svar!
Jonatan79: Nej, blandaren ska sitta fast ordentligt. Backjobb för hantverkaren. Det mörka är nog fukt/vatten, inget konstigt.
Adaaam: [citat] Jag vet inte, det har varit så sedan huset byggdes -91. Troligtvis en slarvig röris.
tank77: Förstod inte riktigt om du menade en folie för det man använder nu för tiden som man sätter vi 2-komp eller diverse medel beroende på fabrikör. Själv kör jag med Bostik men för privatare år det nog lättare att hitta Casco och Lip i butiker.
Minsaga: De sa konstigt nog att det hela var godkänt, förutom brunnmanschetten. Vi kommer bygga ut inom ett par år och kommer då bygga ytterligare ett badrum och det kräver omdragning av VVS. Vi hade tänkt behålla det här som det är, men tror vi får ändra plan och totalrenovera det samtidigt som utbyggnaden och nöja oss med att bara måla nu. Det blir dyrt, men har svårt att tänka mig att
Valdemar Nilsson: Har upptäckt att det är en större glipa mellan våtrumsskivorna i duschen. Går det att täta i efterhand då det känns som att fukt kan åka in i glipan. Hur ska man gå tillväga för att få ut ev fukt innan man tätar? Köra med en värmefläkt någon dag?
Düsseldorff: Det är i princip uteslutet att din stång är limmad. Den är konstruerad för skruv och därmed skruvad. Dessutom skulle det aldrig föresväva någon som har en grundläggande koll på läget att limma en stång som sitter fäst i glas på andra sidan.
Einopet: [citat] Inte felskrivning - det jag kommenterade var det hypotetiska fallet "är en del i drift längre bort [...]", men absolut, mina kablar är urkopplade.
Matimark: [citat] Ja, det blev Fibo trespo och jag blev nöjd.
BirgitS: En vanlig badrumsrenovering med kakel och klinker utan att riva (lätt)betongväggar kostar minst 150 000 och då är inte kakel, klinker, toalett och annan inredning inräknat.
BirgitS: [citat] Enligt dagens regler ska man ha tätskikt i själva duschen. Hur det har varit tidigare vet jag inte men de gamla branschreglerna finns på BKR:s webbplats. Du kan ringa försäkringsbolaget och höra vad de tycker att du ska göra.
tergo: mora temp ess byte av kolv och insats inuti blandaren - YouTube
Abiel: Hej Vi håller på att göra om vårt badrum och kök, då stötte vi på en sång avlopp, som vi inte har sett liknande. Vet någon här inne om den är godkänd idag ? Och om inte finns det likande att köpa till istället för att dra om hela avloppet? Det en radhus som byggdes på 70-talet. Tack på förhand
Sinclair: Ja, under de fyra fötterna men de lindrar obetydligt. Överväger skiva/matta istället för den nya kommande kombinerade maskinen. Trycket på maskinen bör ju fördelas ut på en större golvyta? Nu handlar min undran om den ökade viktens påverkan. Det blir ju ökad viktbelastning på den yta där tvättmaskinen nu står.
tamias: Hej! Vi anlitade hantverkare för att renovera vårt badrum för några år sedan. De hade goda referenser och omdömen och nödvändiga certifikat. Men har visat sig vara ena riktiga klåpare. Jag skall inte dra alla felen de gjort här, nu är det fokus på det senaste. Toalettstolen började plötsligt vicka och det läckte vatten när vi spolade. Jag har nu monterat bort toaletten och vill
Handtwerkaren: [citat] Det är ett radhus
fremax: Ser ut som Bauhaus (Cameruge) någonting.. Med vänlig hälsning, fremax
Frax69: Tjenare, Vad blev sagt här till slut? Gammal tråd men nyfiken då jag har liknande issue nu.
tnt: ok tackar, då bör det vara ganska rakt fram att ta fram rörtången och lossa de två så jag får bort gamla kommoden
ConnyN: [citat] Japp! Blandaren är nedmonterad och allt är rengjort. Silarna var rätt så rejält tilltäppta, vilket orsakade det dåliga vattentrycket.
AJ T: Hej! Jag har ett badrum med en plastmatta som någon har målat innan jag flyttat in. Färgen som tidigare ägare målat är inte särskilt snygg, och jag tänker därför måla med en grå golvfärg. Färgen sitter bra och har endast lossnat lite runt golvbrunnen eftersom jag själv råkade dra bort en del av färgen. Min tanke är att renovera om badrummet i framtiden, så jag har inte
Namnet: Kopplingsdosan med kabeln som går in bakom kakeln ser livsfarlig ut. Kan inte vara godkänd på något sätt, har tom lyckats smeta in dosan med fix. Är det någon egenexpert som gjort detta skulle jag inte sätta min fot i det badrummet. Strömförande golv och väggar? Nej tack. Bryt säkringen och riv ner skiten.