Halloj!

Jag hade en tvättmaskin igång och den låter lite denna maskin mellan varven när den centrifugerar, däremot tycker jag den lät väldans skumt just idag lite som att trumman hoppade?

Så jag gick in i badrummet och såg då detta på golvet nedanför tvättmaskinen.
En person håller en metallkula i handflatan, misstänkt kommit från en tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den var rejält varm också. Nu är jag rätt 100% på att ingen här har haft några såna kulor som råkat hamna i tvättmaskinen, däremot är jag lite förundrad över vad det kan vara och hur den hamnade på golvet även fast tvättmaskinen fortfarande var igång.
Det luktade även möjligen lite bränt gummi när jag öppnade locket till maskinen, avtog däremot väldigt fort.

B
Kula från ett kullager? Det brukar låta en hel del om lagren innan de ramlar ur..

Det låter inte allt för bra tar jag det som?

Nej, verkar som ett lager skurit.

Var ju inge vidare... kan det möjligen vara så att det ligger flera såna kulor i botten därav ddt härligt ljuder.
Får väl kolla med elevtrolux

Trumlager som gett sig ,frontmatad då. inget gratis att byte , nästan hela maskinen måste tas isär

Vafan den är bara 1.5 år..

Är väl garanti på den , bara ringa

Även om garantin gått ut så har du reklamationsrätt i tre år. Så det är bara att kontakta firman du köpt från så ska dom fixa detta.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Får kontakta Elgiganten.
Det förklarar ju ett och annat, för det small till som fan ett par gånger när den tvättade i somras för den hade "gått" lite.
Sen började det dyka upp dom svarta ränder på vissa plagg, antar att det måste varit någon form av olja som då finns i packningen?

B
Jobbigt läge, men var glad att det inte tog eld och började brinna. Lager som skär kan bli ruskigt varma.

Ofyfan det kan alltså bli så pass...

Inte i lager som sitter inklämt i en plåtburk. , men klart det kan börja ryka och osa en del.

Nu kommer ju ni alla tro att jag är helt dum i huvudet, och det köper jag helt.
Men skulle man våga tvätta i maskinen med detta problem? Eller är det att avstå ifrån helt

• Haha
tttomten
  • Laddar…
D Dippsoss skrev:
t
Jag hade inte gjort det, den lär ju inte bli bättre.

Dåliga lager som för oväsen är ju en sak, men när kulorna börjar trilla ur är det nog läge att åtgärda innan fortsatt användning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.