Har problem med att öppna dessa spotlights som sitter i badrumsskåpet. Måste komma åt kontakterna då det är kortis någonstans, provade att byta drivenhet men propparna rök på en gång så jag måste kolla för att se felet. Problemet är i första hand hur man öppnar f-nskapet? Spotlight i badrumsskåp med etikett "12V MAX 10W", fråga om hur man öppnar den för åtkomst till kontakter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det kortis??? Är det inte bara glapp i kontakterna så vissa lampor inte lyser? Det är det vanliga, men visst kan det vara kortis också. Hur dina sitter fast vet jag inte men i våra skåp sitter de bara intryckta med metallbleck på sidorna som mothåll. Insatserna kan tas ut enkelt genom att man för in en tunn skruvmejsel eller kniv mellan lampans kant och träet och skapar en liten glipa som man sedan kan använda för att helt enkelt dra ner insatsen ur träskivan. Ett tips om det nu är glapp som jag tror så brukar det fungera bättre med LED-lampor. Det finns sådana som ersätter halogenlampan rakt av. Ibland kan man inte byta alla till LED eftersom transformatorn/nätdelen är gjord för en viss belastning och om den inte finns där (för att LED inte drar "tillräckligt" med ström) så kan det börja blinka och ha sig eller inte lysa alls.

Denna borde fungera:

https://www.clasohlson.com/se/LED-lampa-G4-Northlight/p/Pr361322000

Tack för tipset ska genast prova. Har tänkt byta till led och byta transformator så borde det inte vara några problem. Som du säger så har det glappat i många år men med lite vickande hit o dit så har de lyst. Helt plötsligt funkade ingen så jag tänkte att transformaton pajat men bytte till en hel och då gick proppen (10amp) så det måste var in någon av kontakterna eller sladdarna det blivit överslag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.