T
tank77: Ser fint ut!(y)
6 svar · 2,2k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Varför, var dina skor snuviga? Men varför bakelit, det är ju 1800-tal! Finns mycket bra och hållbara toalock/luckor i plast numera.
5 svar · 1,1k läst
T
tank77: Dra lådan rakt uppåt bara men bestämt!
13 svar · 20,6k läst
·
Dirtzors
Dirtzors: Hej hej. Skall prime:a golvet (klinker) där står det att jag skall strö ut spackelpulver i primern , kan jag använda fixet som jag sedan skall sätta klinker med eller måste det vara spackelpulver?!?
0 svar · 2,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det låter som att det du har läst om notering är det som jag kallade avvikelse i inlägg 6. Säker vatten: https://www.sakervatten.se/branschregler/branschregler-20211
11 svar · 2,2k läst
·
M
mmquizt: [citat] Så tänker jag också …. Men varför skriver de då ut spolmängden på alla toaletter?
2 svar · 1,3k läst
T
tergo: Byta packning på vattenkranen - YouTube Ventilkäglor 2-pk | Till de flesta ventilöverdelar | GELIA (jula.se)
2 svar · 728 läst
·
S
Anonymiserad 411833: Hej Håller på att totalrenovera ett badrum. Har fått lära mig av byggare att det inte skall finnas mer än ett tätskikt i väggar och golv. Innertak Tenotet eller motsvarande under gips i innertaket . Tenotäten ner ca 10-20 cm från taket.Det är enda stället tenotät får förekomma. Sedan 15 mm plyfa på väggarna och gips ovanpå plyfan. Ingen tenotät varesig bakom plyfa eller gips och
4 svar · 1,1k läst
W
wikander1: En sån https://www.vvsochbad.se/laufen-pro-n-toalett-med-p-laas-for-limning-rimless-vit-1144092?gclid=Cj0KCQiAnaeNBhCUARIsABEee8Ux-xO25YpZhrZkYX-5baia1kmZKs87JXozGDcJlS5xHhzr61SIi34aAphTEALw_wcB och en sån https://www.vvsochbad.se/laufen-back-to-wall-avloppsansl-22-30-cm-479766 borde funka.
11 svar · 4,8k läst
·
Ben D
Ben D: [citat] Haha, jag hade den byggfirman via ett försäkringsärende med, 11 månaders helvete innan dom åkte ut och Bolaget fick betala sig ur det dom ställt till. Pratade med en bekant mitt i allt, och han hade haft dom på ett badrumsjobb som besiktningsmannen dömt ut helt. Också försäkringsärende…
22 svar · 14,9k läst
M
MagAsp: [citat] Ohh, det var inte bra. Då måste verkligen planeras ordentligt.
3 svar · 1,1k läst
C
Ceta77: Nu har det löst sig! När jag fick förklarat hur skarven var "uppbyggd" så vågade jag trycka in röret längre. Då fungerade den koniska packningen (som var inbyggd i muttern). Detta besparade mig både tid o pengar och gav mig och familjen ett fungerande handfat igen! TACK FÖR ATT NI TOG ER TID ATT SVARA!!!
5 svar · 2,1k läst
·
A
Adde2010: Jag har ett litet dilemma, vi har installerat en duschhörna i vårt gamla badrum, tyvärr så har vi bara takdusch o skulle vilja ha handdusch, dessutom behöver vi flytta duschen ngt åt höger. Till problemet; vi har inbyggda ledningar i väggen samt duschblandare, se bilder. På bild 2 har jag skissat på att ha utanpåliggande rördragning från takduschen till en en omkopplare o sedan en
0 svar · 1,2k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Det skulle jag också hävda om jag drev ett besiktningsföretag. Blir billigast så...
17 svar · 3,5k läst
·
M
Mucklorna: [citat] Ja, det där såg himla fiffigt ut. Antar att du menar något sådant här: Avloppskitt | Ickehärdande | UNIPAK Unigum | Jula. Ska definitivt prova med det i framtiden om det börjar läcka lite igen. Tack för tipset!
26 svar · 4,6k läst
·
J
Jooonathan: [citat] Är detta för att skydda tätskiktet?
2 svar · 1,2k läst
·
A
Adamrenoverar: Hejsan, Jag håller på att renovera hela mitt hus. Nu är jag igång med badrummet och har precis lagt spån på golvet. Jag gör det mesta själv men att flytspackla och sätta klinker ger jag mig inte in på. Jag tänkte på om jag skulle montera armeringsnät på golvet och elvärmeslingan själv men läste kom då på att hur primar man golvet när detta är lagt? Primern ska ”läggas”
0 svar · 1,4k läst
T
tank77: Hellre för bra fall än för dåligt säger jag. Brukar alltid lägga mig runt 20-25 mm i det lokala fallet på grund av att vissa installerar elefantduschar och då orkar inte duschdörrarna hålla vattnet inne i duschzonen. [MEDIA=youtube]fXfv3JbTAOA[/MEDIA]
4 svar · 2,5k läst
·
M
matsro: Tänkte lägga Winckelmans Victorian tiles på golvet i badrummet, men blev varnad nu för att de lätt blir repade. Särskilt med tanke på att badrummet är nära ytterdörren så lär väl hända att folk går in med grusiga skor ibland. Någon som vet mer? Och om det blir repor - kan man ta de som acceptabel patina eller blir det direkt dåligt? Försäljaren, som ju vill sälja, säger att
0 svar · 2,3k läst
S
Stefan1972: Jag kan hålla med om att det är en ganska stor skillnad på en plastsil och en rostfri dito när det strilar vatten på dem men normalt sett så är det nog bara gilla läget. Så länge står man väl inte där? Annars om det är riktigt jobbigt så kan man ju undersöka konstruktionen. Är undersidan plan så kanske det går att limma på nån gummiduk och stansa ut hål men risken är ju
6 svar · 1,9k läst
H
hempularen: Detta att du skriver att det puttrar och bubblar om avloppen. Det skulle kunna betyda att det är något fel på avluftningen till avloppet. I så fall kan vatten sugas ut ur vattenlåset när det spolas på toaletten (din eller i någon annan lägenhet). Och om vattnet sugs ut så kan avloppsluft ta sig in.
10 svar · 7,1k läst
·
D
Dublin: Som arkitekt och inredningsintresserad spanar jag gärna in detaljer när jag är iväg på andra ställen och med byggahus erfarenhet så granskas ju ofta byggen med extra kritiska ögon ;). Men när jag bodde på hotell i Tyskland för en tid sedan blev jag faktiskt genuint imponerad över badrummet jag hade, då särskilt duschen och planeringen av kaklingen och finishen. Kolla bilderna och se
0 svar · 1,8k läst
·
S
Snappahaneklanen: Jag mailade till pressalit och frågade var man kunde köpa precis en sådan. Då skickade de den till mig gratis! Lite dålig kvalité på plastbiten men bra kundservice!
2 svar · 3,3k läst
·
janwide
janwide: [citat] Frågan var i och för sig ställd till TS. Men jag tror att vi är inne på samma linje (y)
11 svar · 2,4k läst
·
C
Claralovisa: Hej! Har också problem med blandarfäste för utanpåliggande rör till min Grohe dusch, hur blev era resultat?
15 svar · 17,2k läst
·
C
Claralovisa: Okej! Väggfästet på stången är dock inte justerbart, går det ändå? Tänker att om man sätter på ett blandarfäste så borde stången hamna längre ifrån väggen därav så passar inte fästet på stången på väggen och stången blir då sne
2 svar · 2,0k läst
·
BwR84
BwR84: Försäkringsbolaget täckte tillslut flytspacklingen.
24 svar · 4,5k läst
AXS
AXS: [citat] Ja, blir nog för litet. Missade måtten, grannen har nog 180cm där och litet handfat. Sen är det alltid ett val om det ska gå att använda badrummet när duschdörrarna är stängda. Hos mig slår man i dörrarna med knäna, men det är inte ofta någon ska kissa samtidigt som en annan duschar.
8 svar · 1,8k läst
·
georgep
georgep: Plast är inte snyggt heller, oftast.
13 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.