D
Derbyboy: Det här är den sista böjen. den är ju ifs också stående
12 svar · 2,1k läst
·
Rickard.
Rickard.: Fönster är alltid känsliga så man måste ju hålla koll på vattenstänk och kondens oavsett så ett avsteg är väl inte hela världen sålänge det är bra gjort. Har själv avsteg då mitt fönster är aningen över badkaret (högt fönster). Nu är plattsättaren den med bäst möjlighet att komma på någon okej lösning men det första som slår mig är att ni gipsar och fogar tätt
2 svar · 2,4k läst
·
C
cpalm: [citat] Jepp. Verkar förvisso vara en högre koncentration än Hessa, men annars är det ju literpriset och tillgängligheten som gör Hessa till forumets favorit.
44 svar · 11,9k läst
·
T
TheGame: Det är nog bara ett vanligt avloppsrör som man tex anväbder för handfat också. Men om ni inte ska ha nån vask så blir det nog med en sån där tratt ist. Inget ovanligt och ja avloppet i vägg inte i golv, så riskerar man inte skador om det skulle bli läckage på golvet
1 svar · 2,1k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Håll dig till schuko och E27-gängor. Den enda standarden som kommer att hålla i 100 år till.
8 svar · 2,5k läst
F
fluxtux: Jag lyckades åtgärda problemet. Om man lossar på vredet på omkastaren så sitter det en skruv innanför som man kan dra åt så sitter den.
2 svar · 2,8k läst
·
Y
Yougi: [citat] Tack, blir kulventiler. Ok stödhylsa för 12 mm kopparrör får också inköpas.
2 svar · 1,4k läst
·
T
tergo: fråga här Kontakta FM Mattsson - Proffsblandare för kök och badrum
3 svar · 2,3k läst
·
JonasWe
JonasWe: [citat] Ja precis, det står inte detaljerat som jag trodde. Så här ser det ut nu. Innan finputs av skummet, tanken är att flyten ska få falla ner lite i hålet runt röret. Jag ber VVS firman som skall slutföra avloppet att besluta hur och om det behöver fästas mer. [bild] [bild] [bild]
12 svar · 4,3k läst
·
M
MaxBackstrom: [citat]
6 svar · 5,3k läst
·
R
Redjacket: [citat] Tack för svar! Intervalläget går på även i sleepläge om ingenting har hänt med fläkten på 15h (exempelvis om avfuktningsläge aktiveras eller om man kopplat till strömbrytare så börjar nedräkningen på 15h om igen). Sleepläge är det normala fläkten hamnar i efter den avslutat andra lägen, vilket man kan se på hur dioden blinkar (grön blink varannan sekund). Kom tillbaka
2 svar · 2,3k läst
BirgitS
BirgitS: Det går inte att ansluta tätskikt till så gamla golvbrunnar så den behöver bytas ut. Det är väl lika bra att kolla status på rören när du i alla fall håller på.
1 svar · 1,0k läst
Immobil
Immobil: [citat] Det kan ju faktiskt vara urin och inte lim som håller locket kvar.
11 svar · 2,4k läst
·
V
Vector: Hur har det gått för ts? Har det blivit någon mer med badrummet å dess bekymmer?
75 svar · 33,9k läst
·
T
TheGame: du måste dra den upp hela vägen.
4 svar · 1,1k läst
·
C
Christian_Sthlm: Hur gick det? Har liknande problem (fast värre).
9 svar · 3,9k läst
·
N
Nikorasu: [citat] Detta bör stå i instruktionsanvisningen, men Du ska alltid använda Keraseal när du limmar folie på folie. Du ska inte ”dubbelöverlappa”, dvs uppvik på vägg och väggbiten slutar en bit ovan golvet.
7 svar · 3,1k läst
Hep
Hep: Nu har ju tank77 redan skrivit om det, men jag tycker strecken syns ganska tydligt på bilderna i länken i första inlägget. Min första reaktion när jag såg bilderna i inlägget var som TS - "så här kan det väl inte vara meningen att det ska vara?" Fast när jag kollar på hela väggen i den länken, så ser det ju helt ok ut.
12 svar · 2,1k läst
·
D
Dimitris76: Mycket bättre efter åtgärderna med minimal läckage först när jag bryter magnetlisten för att öppna dörren...
8 svar · 1,6k läst
·
A
AndersS: Har du vattenmätare så kolla att den står stilla.
5 svar · 1,1k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Tips, tejpa med maskeringstejp på kaklet så slipper du silikongegg utanför hålet. I alla fall om du är lika klumpig med fogpistolen (OBS! ej nazistcitat!) som jag.
17 svar · 9,5k läst
·
C
carlekvist: [citat] ok, jag har ett hål som behöver tätas så det var kanske inte så likt ditt problem? Efter den gamla duschen blev det två hål, det övre ska jag återanvända till ny hållare men det undre behöver sättas igen. Som jag förstått det är det silikon som gäller.
8 svar · 4,3k läst
·
A
antonsten: [citat] Tack för hjälpen! Nu rinner det ner som det ska!
5 svar · 1,7k läst
·
P
pjkw: [citat] Du motsäger dig själv.. givetvis så betalar man inte bara för golvet, men som du själv skriver antas det att det finns standardväggar till golvet. Och när man säger 12000-30000 per kvm pratar man om golvyta med tillhörande vägg (som man inte räknar kvm på). På samma sätt köper du en lägenhet så anges inte ytan i golv+vägg kvm utan just golv. Samma med hus, och trots det
15 svar · 3,4k läst
Taeronai
Taeronai: [citat] Tack för tipset! Men har redan funderat över den saken och kommit fram till att det inte passar med min planlösning, pga hur jag monterat golvbrunnen. (se ovan i tråden) Bestämde mig för ett tag sedan att nog köra med flytspackel trots allt. Apropå det, en fråga gällande armering. Är det sånt här man ska använda: https://www.bauhaus.se/armeringsnat-galvaniserat-1145x745mm ?
29 svar · 4,9k läst
·
B
BKBG: Tack för alla svar! Ska leta reda på någon erfaren som kan trådsvetsa.
5 svar · 2,2k läst
·
Maxwells demon
Maxwells demon: Har stött på ett problem hur jag ska få ihop en snygg kuvertskärning runt golvbrunn då klinkerramen hamnar lite udda. Ska stå ett badkar över brunnen. Har ni några bra förslag? De mörkare plattorna är fast och går inte ändra på. Övre raden slutar mot en vägg så plattraden är 450 mm i stället för 600 mm. Har även köpt på mig mosaik för plan B men blir inte heller så snyggt
0 svar · 1,7k läst
·
useless
useless: Det här är ett forum för privatpersoner som vill diskutera husbyggnad. Du får nog leta reservdelar hos någon leverantör.
1 svar · 1,1k läst
B
Balotis: Har nu fått det löst! Kontaktade IFÖ som satte det som garantiärende. Visade sig vara en spricka i porslinet, så vattnet läckte.. gjutfel från fabrik sa de. Fick i alla fall en ny stol gratis
4 svar · 2,1k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Det är väl troligen avloppskitt(Unigum) man tätat med :)
6 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.