jag ska renovera ett badrum, fackmannamässigt av firma såklart. Såg en spännande lösning på en resa i varmt land. En duschvägg av tegel. Är det någon som gjort ngt liknande eller som har vettig input.
Jag förstår att det är hyfsat svårt att hålla rent ,en blev nyfiken, för det gav en härlig rustik känsla.
Även denna typ av duschkar, är det en dålig idé?
Jag förstår att det är hyfsat svårt att hålla rent ,en blev nyfiken, för det gav en härlig rustik känsla.
Även denna typ av duschkar, är det en dålig idé?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 586 inlägg
Coolt utseende.
Borde gå att ytbehandla så det blir lättare att hålla rent på något sätt - för annars skulle jag tro det är ett helsike ?
Borde gå att ytbehandla så det blir lättare att hålla rent på något sätt - för annars skulle jag tro det är ett helsike ?
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
Tegel suger ju vatten bättre än en tvättsvamp, så det lär suga i sig schampoo, tvål och smuts.
Att väggen suger i sig vatten är annars nog inget problem, förutsatt att den är byggd på tätskiktet så inte vatten kan transporteras in i golv/vägg via teglet.
Att väggen suger i sig vatten är annars nog inget problem, förutsatt att den är byggd på tätskiktet så inte vatten kan transporteras in i golv/vägg via teglet.
Välj fusktegel (dekorationstegel/väggtegel) och pensla med vattenglas kanske?
https://www.hornbach.se/shop/Vaggtegel-tillbehor/S16891/Grundfärg=Orange,Röd/artikel-listning.html#/eyJuIjoxLCJ2aWV3IjoiZ2FsbGVyeSIsImxpc3RDcml0ZXJpYSI6eyJwYWdlTnVtYmVyIjoxLCJwYWdlU2l6ZSI6MzYsInNvcnRPcmRlciI6InNvcnRNb2RlRHYifSwiYWN0aXZlRmlsdGVycyI6W1sibXZtYzY2OCIsIk9yYW5nZSIsIlLDtmQiXV0sInVybFZlciI6Mn0=
Sen blir det diskborste samt regelbunden Klorinbehandling för att hålla det rent.
Jag skulle välja en annan lösning p g a det praktiska.
(Wall Street (1987)
)
https://www.hornbach.se/shop/Vaggtegel-tillbehor/S16891/Grundfärg=Orange,Röd/artikel-listning.html#/eyJuIjoxLCJ2aWV3IjoiZ2FsbGVyeSIsImxpc3RDcml0ZXJpYSI6eyJwYWdlTnVtYmVyIjoxLCJwYWdlU2l6ZSI6MzYsInNvcnRPcmRlciI6InNvcnRNb2RlRHYifSwiYWN0aXZlRmlsdGVycyI6W1sibXZtYzY2OCIsIk9yYW5nZSIsIlLDtmQiXV0sInVybFZlciI6Mn0=
Sen blir det diskborste samt regelbunden Klorinbehandling för att hålla det rent.
Jag skulle välja en annan lösning p g a det praktiska.
(Wall Street (1987)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Enligt svenska branschregler så ska det nog vara så att det ska finnas en golvbrunn dit vatten som hamnar på golvet utanför duschen ska kunna rinna. Antingen då att det inte är tätt under duschkaret utan där finns en golvbrunn (med åtföljande städproblem) eller att det finns en golvbrunn någon annanstans i badrummet.rock_fc skrev:
Klicka här för att svara