J
JörgenB46: Jag har använt ardex produkter. Tack för alla svar
5 svar · 3,9k läst
S
Screew: Jag kan bidra med en skiss, hoppas det gör allt lite tydligare
1 svar · 1,0k läst
·
E
Elias Håkansson: Då båda är godkända system så behöver du inte bekymra dig förutsatt att allt är monterat enl gällande bruksanvisning.
1 svar · 1,1k läst
A
AndersS: Fungerar utmärkt.
4 svar · 1,4k läst
BirgitS
BirgitS: I brist på andra svar föreslår jag att du läser monteringsanvisningarna från några olika tillverkare av duschdörrar och påbyggnadsprofiler.
2 svar · 3,0k läst
·
Q
Qaniel: Jag skulle säga att dom badrummen är "körda". Dom går säkert att använda men ingen vet hur dom är gjorda så tyvärr så är det nog bara att renovera om man vill vara säker på att allt är korrekt gjort. Jag förstår inte varför man inte använder kniven som är till för att kapa kanten rätt, den kostar ju 120kr och går att återvända...
7 svar · 2,8k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: 1. Svårt att svara säkert på. Flüggers ”inte helt rena” silikatfärg rekommenderades samma behandling. Den första vattenglasbehandlingen är aldrig fel. 2. Ja, den fyller något. Hårfina sprickor försvinner.
3 svar · 4,6k läst
Bart
Bart: Jag gör som du säger tank77. Med din erfarenhet borde du ha koll på läget. Jag blir bara så störd av hantverkare som gör på ett sätt bara för att de alltid gjort så och inte kan förklara varför. De har inte heller koll på riktlinjerna som de säger sig arbeta efter.
13 svar · 4,1k läst
U
UkJay: Hon lagar faktiskt snygga tårtor och söta grejer och andra saker. Och vi vill behålla huvudköket rent hella tiden. bara för vanlig mat för att det står vid vardags. En spis, spishäll + disko och några rörvaringar räcker. Ska inte blir stort kök Det är bra idé att ha köket mellan entrén och trappan. Skulle det funkar med brandsäkerhet och ventilation?
19 svar · 2,3k läst
·
T
tank77: Japp, kratsa upp och foga om dom mörka partierna.
4 svar · 2,2k läst
·
Clara Domby WELANDER
Clara Domby WELANDER: Tack för ditt svar. Efter ditt beskrivning av felmöjligheterna är det med stor sannerlighet är avluftningen av avloppsystemet som orsakar problemet. Frågan om vad är det som man kan göra att åtgärda problemet. Jag har haft rörmokare här, som sa att felet att golvbrunnen var inte riktigt ren. Han rensade den för en massa pengar men problemet är den samma. Var kan jag få hjälp med
3 svar · 1,6k läst
D
Derbyboy: Jag har också samma problem, vad beror det på?
5 svar · 4,3k läst
·
sergeant
sergeant: [citat] Ser precis ut som den men vit. Får beställa när jag kommer hem. Nu blev det en reparation med nya delar och diod/lampa från ett grenuttag.
13 svar · 5,2k läst
·
Bo arnold
Bo arnold: Finns ingen anledning att använda våtrumsgrund räcker med täckfärgen det är ju ändå en fusklösning grunden kan bli för hård på tapeten. Har du tur kan det fungera men risken är att färgen mjukas upp av mjukgöraren i tapeten o blir klibbig
5 svar · 1,4k läst
S
Sirmoloko: Håller på med en badrumsrenovering och ska montera en ventilstos( för pax-fläkt men blev lite fundersam över vart man ska sätta den. Innanför gipset eller utanför? För tätskiktet känns det ju på ett att bättre att stosen sitter utanpå gipset men samtidigt blir det ju en större ojämnhet för plattsättaren att hantera. Någon som vet? Eller borde man undvika stos med krage och
0 svar · 710 läst
T
toolman77: Nu har det äntligen börjat hända grejer! Hantverkarna drar igång näste vecka och bilar ur orginalklinkeern, 2cm fix och en kaka på 5cm som avjämning under den. Sen är hela badrummet nere i nivå med den första gjutningen av det 40cm tjocka golvet. Det nya golvet blir EPS och flytspackel med vattenburen golvvärme. Men innan det kan gjutas ska en ny avloppsgroda och rör i rör för
45 svar · 11,9k läst
·
B
Bo2023: Hej! Tusen tack för svar !!! Trevlig helg ! Bo
6 svar · 2,0k läst
·
G
Gult_hus: [citat] Kommunen var här och lyssnade. Dom stängde av vattnet ute i serviceventilen i gatan och lyssnade där, och på våra inkommande vattenrör. När ventilen är avstängd är det tyst både ute i gatan och inne hos oss. Men så fort dom sätter på ventilen så hörs tydligen ett klart och tydligt sus i ledningen som kommer upp ur golvet i badrummet innan vattenmätaren, trots att inga
4 svar · 2,0k läst
useless
useless: Ok. Sätt en bit tätningslist eller liknande på ett strategiskt ställe t ex på ovankanten av dörren så att den går lite trögt sista biten.
3 svar · 674 läst
T
tergo: [citat] Ja latexfog är lättare att få snygg, använd en lätt fuktad svamp
5 svar · 1,8k läst
·
D
Daniel Barnaniel: Endast genomföringar av avlopp tillåts i golv, gäller både gvk och bkr. Lämpligen efterlevs dom kraven. [citat]
4 svar · 852 läst
Magnus Brange
Magnus Brange: [citat] Tack så mycket för måtten och bilderna!
13 svar · 13,6k läst
·
S
Stefan1972: Klart det går...... Du måste ju dock lösa rörbiten som sagt. Allt går att flytta på. Är nog bara plånboken som styr.
4 svar · 2,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är ju mycket viktigt att om ett rör börjar läcka under handfatet så ska det vattnet kunna rinna ut i golvbrunnen så det får ju inte vara helt tätt kring duschen när man inte duschar. Men i alla fall den första sargen på den sidan har en gummilist under som ska göra det tätt mot fogarna enligt beskrivningen.
3 svar · 3,8k läst
K
kjellebrelle56: Finns det badrumsfläktar med 80mm. stos?
0 svar · 1,2k läst
T
tank77: [citat] Ja, du är ute och cyklar. GVK har haft vanlig pappgips godkänt hela tiden. Bara BKR som hade våtrumsskiva som krav under två tre år men sedan 2015 så blev det godkänt igen med pappgips även hos BKR eftersom GVK inte vill hänga på tåget med våtrumsskivor.
200 svar · 81,6k läst
·
T
TheGame: bort med siliconet bara och sätt nytt. Det är vägghörnet? själva kaklet är inte tätsiktet, det är där bakom så några håligheter är ingen fara om det är rätt under. Det tillhör väll standard att man måste fixa fogar nångång i ett kaklat badrum.
1 svar · 660 läst
·
BirgitS
BirgitS: Ett duschkar är ju i så fall bättre på golvet, typ https://www.hornbach.se/shop/Duschkar-HAFA-Polaris-R-80x80/5494644/artikel-detaljer.html
4 svar · 891 läst
W
wuchi: Har ni kommit vidare med er fina badkarsidé? Vi funderar på att göra en liknande lösning som er hustillverkare föreslagit men funderar lite kring vattenlås och eventuella risker med konstruktionen generellt. Har ni hittat någon bra sargblandare som inte kostar multum? Vi kikar lite på att köra https://www.tapwell.se/produkter/bad/badkarsblandare/bi047-deck-mounted-bath-mixer?v=bi047-krom
12 svar · 6,4k läst
·
T
tank77: Jag brukar använda Bostik Ardagrip Express.
3 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.