Hej
Jag har ett problem med en subtil avloppslukt från vår golvbrunn i duschen.
Jag har sett till att allt är tätt.
Det är vattnet i brunnen som luktar och blir också grumligt väldigt fort. Jag har frenetiskt letat efter otätheter till dess att jag idag tog vatten från brunnen och luktade på och insåg att det är där problemet ligger.
Vi bor i en villa och detta är på 2a våningen
Är det någon som vet vad detta kan bero på och hur det kan åtgärdas?
Jag har ett problem med en subtil avloppslukt från vår golvbrunn i duschen.
Jag har sett till att allt är tätt.
Det är vattnet i brunnen som luktar och blir också grumligt väldigt fort. Jag har frenetiskt letat efter otätheter till dess att jag idag tog vatten från brunnen och luktade på och insåg att det är där problemet ligger.
Vi bor i en villa och detta är på 2a våningen
Är det någon som vet vad detta kan bero på och hur det kan åtgärdas?
Använder ni duschen regelbundet ?
Häll i någon halvdeciliter klorin och låt stå. Pumpa runt ordentligt med vaskrensare. Skölj väl. Du kommer få upprepa med viss regelbundenhet tills dess du spolat eller bytt rören. Det är gamla tvålrester/hår och dylikt som gör att vattnet blir skitigt snabbt. Det räcker inte med att använda avloppet. Det måste rengöras.
Tusen tack. Låter rimligt!Pär Sköld skrev:
Häll i någon halvdeciliter klorin och låt stå. Pumpa runt ordentligt med vaskrensare. Skölj väl. Du kommer få upprepa med viss regelbundenhet tills dess du spolat eller bytt rören. Det är gamla tvålrester/hår och dylikt som gör att vattnet blir skitigt snabbt. Det räcker inte med att använda avloppet. Det måste rengöras.
Klicka här för att svara