Vi har stött på ett problem.
Den nya toaletten måste flyttas i sidled några centimeter. Och sätter vi en exenter så blir röret för högt så toaletten står inte på golvet.. Trots att själva avloppsröret i golvet endast sticker upp 1cm från golvet.

Känns lite som att porslinsröret på toaletten är för långt, vilket det förmodligen inte är egentligen men här blev det tydligen det.

Vad gör man?!
 
T
Kapa avloppsröret längs med klinkern/mattan, sedan sätter du i excentern!
 
T tank77 skrev:
Kapa avloppsröret längs med klinkern/mattan, sedan sätter du i excentern!
Men i ett våtrum ska väl mattan vara uppvikt?
 
T
A Alfred2 skrev:
Men i ett våtrum ska väl mattan vara uppvikt?
Ja, men manschetten/mattan sluter ju fortfarande tätt då den går ända mot röret. Om du inte kapar längs med så kommer du inte att få ned toan om du använder en excenter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.