623 läst ·
5 svar
623 läst
5 svar
4 st PEX 40 cc - bricka?
Hej! Jag har 4 st PEX rör-i-rör som ligger på 40-cc när de kommer ur väggen. Här behöver jag gå över till synlig rördragning och funderar på lämplig bricka. Har ni några förslag? Detta gäller ett rum utan tätskikt, så det gäller mest att ha en snygg/stabil anslutning.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 409 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 409 inlägg
När jag tänker efter så är nog alla för breda för att rymmas på det sättet med cc40A AlexTr skrev:
I värsta fall borde det finnas någon lösning med täckbrickor och lösa vinklar…
T ex denna.
https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-andkrage-16-kupad/
Redigerat:
Klicka här för att svara