Vi har ett badrum som man nu håller på att lägga matta i. Jag personligen tycker att det känns som att svetsarna inte är så snygga. Vet inte om det ska se ut sä här. Bifogar lite bilder.
Gärna lite input om man ska klaga eller om man ska låta det vara.
Gärna lite input om man ska klaga eller om man ska låta det vara.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Ser rätt kladdigt ut här och där. Estetisk besiktning ska göras på ett visst avstånd, typ hur golvet ser ut när man står rakt upp och bara böjer huvudet, och belysningen ska vara riktad rakt mot det man kollar på.
De två första bilderna ser man mest en reflex.
Är det en skarv i golv-väggvinkeln eller varför ser det kladdigt ut där?
Har du läst branschreglerna från GVK och mattillverkarens läggningsinstruktioner?
Har du läst branschreglerna från GVK och mattillverkarens läggningsinstruktioner?
Ja det är en skarv i väggvinkeln. Ca 1.5m från närmaste brunn.BirgitS skrev:
Ser rätt kladdigt ut här och där. Estetisk besiktning ska göras på ett visst avstånd, typ hur golvet ser ut när man står rakt upp och bara böjer huvudet, och belysningen ska vara riktad rakt mot det man kollar på.
Jag har läst men blir inte klok på just den skarven som går upp mot väggen.
Bild 3 och 4 är en skarv upp mot vägg alltså en slits i badrummet. Förstår bara inte varför. Eftersom mattan fortsätter ju vidare sen och ingen skarv mitt på mattan.T tontho78 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
GVK skriver:
Verkar som att det måste göras om, helst av någon annan hantverkare som kan reglerna bättre.
https://www.gvk.se/branschregler/tatskikt/skarvplacering-och-utforande-plastmatta/
Verkar som att det måste göras om, helst av någon annan hantverkare som kan reglerna bättre.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Jag hoppas att det finns någon kunnigare hantverkare anställd på företaget också. Man har avtal med ett företag och inte en viss anställd.S sturnus skrev:
Enligt byggahus egen expert-advokat (avdelningen Fråga experten) så finns det vissa omständigheter som gör att man inte behöver acceptera att företaget rättar fel utan att man i stället har rätt att häva avtalet. Det kan t.ex. gälla om det är troligt att företaget saknar nödvändig kunskap för att kunna göra rätt.
Jag har kollat med försäkringsbolaget och det är godkänt med skarv då det inte är i våtzon 1 och såpass långt bort från brunnen.BirgitS skrev:
Jag hoppas att det finns någon kunnigare hantverkare anställd på företaget också. Man har avtal med ett företag och inte en viss anställd.
Enligt byggahus egen expert-advokat (avdelningen Fråga experten) så finns det vissa omständigheter som gör att man inte behöver acceptera att företaget rättar fel utan att man i stället har rätt att häva avtalet. Det kan t.ex. gälla om det är troligt att företaget saknar nödvändig kunskap för att kunna göra rätt.
I understand that this advice was given to you by your attorney in writing? This is not true. Now I know why he works at the Bauhaus helpdesk. A good lawyer earns in a different way and different money. The contractor always has the right to repair a poorly performed service. Only when the next attempt ends in a fiasco can the above be applied.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Du kan själv läsa igenom det svar som advokaten har gett: https://www.byggahus.se/juridik/fraga-experten/hantverkare-aer-inkompetent-och-ljuger.469421/S sturnus skrev:I understand that this advice was given to you by your attorney in writing? This is not true. Now I know why he works at the Bauhaus helpdesk. A good lawyer earns in a different way and different money. The contractor always has the right to repair a poorly performed service. Only when the next attempt ends in a fiasco can the above be applied.
Jag är övertygad att han kan alla relevanta lagar bättre än vad du kan.
Om du inte håller med honom så får du skriva till honom.
"Jag bedömer att risken för att hantverkaren skulle stämma er för oriktigt hävning som utesluten."BirgitS skrev:
Please read with understanding. Just because he (the lawyer) thinks so doesn't mean the craftsman won't sue him! He didn't even say that he couldn't sue him! By the way. A lawyer is a profession other than a doctor where you pay for something and you don't get it! Many times you hear that "Yes, we will win this case" And then, when you lose - Well, unfortunately it didn't work out. and You lose money on his fees and court costs and opposing attorney's fees. They are just scammers!
Klicka här för att svara