Hej! Någon som har erfarenhet av microcement? Var det svårt som hemmafixare att få jämnt? VIlket märke är bäst? tog ni bort all inredning? Min toalett är skruvad så funderade på om man kunde lägga det runt? Hur gjorde ni kring brunnen med fallet?

E Ebbaslägga skrev:
Hej! Någon som har erfarenhet av microcement? Var det svårt som hemmafixare att få jämnt? VIlket märke är bäst? tog ni bort all inredning? Min toalett är skruvad så funderade på om man kunde lägga det runt? Hur gjorde ni kring brunnen med fallet?
Jag har själv ingen erfareneht av det i sig, men när du skriver "lägga runt toan" så ringer lite varningsklockor !
Vad är det du skall göra ?

Skall du fixa ett nytt golv i gästtoaletten - ta bort toaletten först - det är lättare med skruv än silikon tom. Men däremot kan du behöva fixa till avloppet om golvet höjs.
Att lägga det "runt" toan känns väldigt dåligt - sen när man skall byta toastol så måste man då bila upp hela golvet ? :(
Dessutom känns det som att det då blir en "grop" där smuts och inte minst vatten kommer ansamlas

Ja det var det jag hade funderingar kring, om folk lagt det "runt" toan eller tagit bort den och lagt under.

E Ebbaslägga skrev:
Ja det var det jag hade funderingar kring, om folk lagt det "runt" toan eller tagit bort den och lagt under.
Där skulle jag säga nej, precis som att man inte lägger klinkers eller plastmatta runt en toalett...

• Gilla
Eslägga
  • Laddar…
E Eslägga skrev:
Jag körde endast golv. Över befintligt klinkergolv. Köpte från festfloor i Polen. Bra pris, bra grejer (tror jag). Färdigt kit för 10m2 med allt som behövs förutom verktyg, köpte även grundkit med armeringsnät. Gick förhållandevis lätt att få till. Jag upplevde det aningen trögflytande, men man kan tydligen späda med någon procent för att få det mer lättarbetat och förlänga öppettiden. Har själv vägghängd toalettstol så det var inget bekymmer, men jag hade absolut skruvat loss den från golvet om så varit fallet. Kring brunnen tejpade jag en sarg runt silen och spacklade runt, samt över metallramen, ruggade upp ytan på den för att få bättre fäste dock. Fallet i badrummet var ju redan befintligt så jag såg till att hålla samma tjocklek överallt.
Gick åt rejält med slippapper, men det berodde på mitt handlag när jag spacklade ut cementen.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.