Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Bor på ett hotell i Solna med lite lustiga dushblandare. När jag vrider för att få lite kallare vatten så vrider blandaren lite långsamt tillbaka och stannar mot 38 graders stoppet.
Jag fick byta rum och där är det samma sak, dock att blandaren stoppar när det är mer uthärdligt.
Går lätt att vrida för varmare och lite trögt för kallare.
Någon med några idéer?
Protte
Jag fick byta rum och där är det samma sak, dock att blandaren stoppar när det är mer uthärdligt.
Går lätt att vrida för varmare och lite trögt för kallare.
Någon med några idéer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Protte
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Det där har jag stött på i en dusch. Där visade det sig, att det hade monterats en köksarmatur i duschen. Jag bytte till en duscharmatur och problemet var löst.
Blandaren på bilden ser dock inte ut som en köksblandare.
Blandaren på bilden ser dock inte ut som en köksblandare.
Ingen lösning men samma problem här med en mora cera, rörknycklar-kompisen sa att man måste byta insats. Ett sådant ligger här ngnstans, den enkla lösningen var att justera stoppet när man inte hade specialverktyget, "fixar det sen"
Hittade samma fråga hos FMM kundforum om samma blandare,
https://kundforum.fmmattsson.se/org/fmmattsson/d/duschblandare-andrar-varme/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden