Globetrot
Globetrot: Låter som att det kan vara felbyggt. Det skall vara fall mot golvbrunnen på tätskikt. Vet ni om det var det? Besiktigade ni? Kanske kontakta en besiktningsman?
3 svar · 839 läst
Sebastian Petersson2
Sebastian Petersson2: [citat] Nä utan jag skrev ett argt mail, åkte till jordbro för att hämta en ”reservdel” som inte heller passade så jag fick ju köpa en helt ny WC stol från ett annat märke. Det hade säkert gått, men jag hade lite tidspress med hantverkarna och så.
6 svar · 1,7k läst
·
D
danoleena: [citat] Ok, tack alla svar o all hjälp!
15 svar · 2,0k läst
·
Globetrot
Globetrot: Låt besiktningsman kika?
8 svar · 1,5k läst
·
T
ToppeA: Hej! Jag håller på att bygga en enklare relax i min källare. I ena hörnet ska jag ha ett badrum. Där är det inga konstigheter; där isolerar jag, lägger golvvärme, och sätter kakel och klinker. I resten av utrymmet ska jag ha en dusch, bastu, och golvyta för ett par träningsredskap. Duschen ska vara i ett hörn, då har jag tänkt sätta kakel och klinker så den ytan (90x90) får ett
0 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: Ja, det hade jag påpekat, det är ju definitivt störande. Otaliga stötar kan kanske ge upphov till någon skada med tiden också.
1 svar · 1,3k läst
Aleqz
Aleqz: [citat] Nej det gör jag inte och du kommer nog ha det ganska svårt att hitta någon i branschen som gör det också, men vill du vara så anal så all credd till dig 😂
59 svar · 11,0k läst
·
A
AG A: [citat] Jag orkade inte krångla med dem. Så jag drog själv nya alupex-rör i golvet istället. Det tyckte även de att det var tillåtet. Dock tyckte de att det var bättre än tidigare, och ville inte stå för den kostnaden. Men en timmes arbete och ett par hundralappar för rör orkade jag inte heller bråka om.
64 svar · 22,3k läst
·
C
cpalm: Jag har en skjutdörr med tre skjutbara sektioner. Rätt säker på att det är en Dusar. Den har dock varit med ett tag, men det har iallafall funnits. Mycket praktiskt tycker jag, min nisch är dock bara 1,0 m bred.
9 svar · 1,8k läst
·
D
docboy: [citat] Alla som gjort inlägg i denna tråd har missuppfattat detta verkar det som. Antar att detta inte gäller en nyproduktion för då gäller andra regler. En avvikelserapport skrivs när man som vvs montör inte har möjlighet att följa gällande normer för säker vatten installation. Vi säger att han nu hittat ett befintligt hål i mattan hos dig och han har informerat dig om detta så
86 svar · 37,4k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: [citat] Jag har både el- och vattengolvvärme på toaletten. Som sagt kostar det inte mycket extra att lägga till en elslinga. Jag lade T2 quicknet som ryms i klinkersfixet, så det bygger inte på höjden ens. Men med tofflor på fötterna märker man inte att vi haft elvärmen avstängd de senaste två åren. På vintern värmer vattenslangen eftersom det är enda uppvärmningen. Annars är
17 svar · 3,5k läst
·
V
Vector: Nu är det länge sen man höll på med bidekranar men jag har då aldrig med om att det ska läka i kran när man har duschfunktionen igång. Samma är det med badkarsblandare med duschfunktion....
1 svar · 822 läst
useless
useless: Rent juridiskt enligt jordabalken kan ni begära en ersättning som motsvarar skillnaden mellan vad ni betalade för huset och vad värdet varit om felet varit känt. Eftersom ni redan tagit höjd för att renovera badrummet inom kort när ni budade på huset så är den skillnaden 0 kronor.
5 svar · 1,0k läst
Globetrot
Globetrot: [citat] Det är okej, du behöver inte svara alls. Det är helt upp till dig. Tack!
160 svar · 13,7k läst
·
S
Stuff: [citat] Tror tyvärr att silikatfärger kan vara rätt dyra överallt. Vi körde nog på Nordsjö i den del av källaren vi renoverade. Kan vara värt att kolla lite rabatter. Vi brukar t.ex köpa ett rabatthäfte (restaurangchansen) från lokalt idrottslag som ger 20% på några lokala butiker. Annars har vi via vårt friskis & svettis-medlemsskap alltid 35% rabatt på vår lokala caparol-butik
22 svar · 21,4k läst
BänkpressFarsan
BänkpressFarsan: [citat] Ja precis. Gällande tätskiktet så bör kostnaden landa på ca 10-14 för din del, om du kör exvis Bostik Pro.
13 svar · 3,1k läst
Dowser4711
Dowser4711: Själv ersatte jag badkar med en ångdusch-kabin. Då fick jag nytta av både el och vatten samtidigt som jag inte utsatte tätskikten för mer vatten än tidigare. Inte lika estetiskt som den dusch du föreslog, men en rätt bekväm lösning inför nästa större renovering av badrummet resonerar jag själv.
9 svar · 1,9k läst
·
Globetrot
Globetrot: [citat] Skall kolla dem tack! vi vill ha samma stil på dörr som vägg såklart. Profiler. Har kikat på INR, väldigt stilrena.
10 svar · 2,1k läst
·
S
sinuslinus: Onödigt om du inte räknar med vattenläcka och fritt vatten på golvet.
2 svar · 989 läst
D
Daryll: Tack för sakligt svar! Minns att installatören för 7 år sedan rekommenderade FM Mattson ; )
2 svar · 1,2k läst
P
Patrik Hazard: I rätt badrum skulle nog den där lampan bli riktigt snygg. Gärna i ett stort badrum där man kan ha två st! Spottar i rätt antal och med bred spridningsvinkel ger ett bättre ljus med mindre skuggor men om du har någon form av ljuskälla vid spegeln så går det bra med taklampa också. Det är så olika stil så det hänger nog på vad du vill ha för stuk. Väljer du den där lampan är
6 svar · 1,2k läst
·
S
Sernando: De fryser som sagt sönder invärtes, spräcker plasten, så... Om du mot förmodan skulle kunna få tag på reservdelar, vilket nog är första problemet, är det som sagt väldigt mkt enklare att bara köpa en ny, eller begagnad och montera dit.
1 svar · 1,3k läst
C
cergod: En vanlig diskborste + flaskborste med flexibelt skaft
1 svar · 930 läst
prototypen
prototypen: Det finns golvvärme med 24 eller 48 volt men är det en någorlunda modern installation så är det 230 volt direkt från elnätet. Protte
3 svar · 764 läst
H
Anonymiserad 405730: [citat] Med allra största säkerhet kalkputs om det är ifrån 30-talet.. Absolut ingen asbest i det..
2 svar · 747 läst
·
M
MagHam: Ett par flaskor 24% ättiksyra från butiken, som får stå under tiden ni är borta några dagar, gör susen.
8 svar · 1,0k läst
Demmpa
Demmpa: Klämringskopplingar, glöm ej stödhylsa. Finns "överallt", satsa på märkeskopplingar tex Vatette. Följ tillverkarens montageanvisningar. Kolla Rörmockarläraren, tex [MEDIA=youtube]Sj91isojq3Y[/MEDIA]
3 svar · 1,2k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Löses med en liten skvätt Klorin och en pensel. Löser också problemet med gula fogar (som ofta uppstår för att någon har geggat med såpa på fogarna).
6 svar · 993 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ett fastpris är just vad det heter... ETT fast pris och det specar man inte upp i detalj. ;) 350k låter ju sanslöst högt om det bara är för arbetet fram till fuktskyddsnivån. Läget i innerstan ställer säkert till mycket extra tidsåtgång och besvärligare leveranser etc. kan jag tänka mig och det blir färre och färre företag som vill ta sig an arbete inne i städerna.
10 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.