Hej!

Har en Gustavsberg Nordic-toalett som strular. Ibland sluter den inte tätt och man får trycka ett par gånger på knappen för att få den tät och att vattnet inte bara rinner rakt ut i toaletten.
Men mer frustrerande är att den inte stoppar när den är full, utan fortsätter fylla på vatten (och står och rinner och rinner och rinner).

Den är nyinstallerad sedan i höstas. Idag kom rörmokaren och plockade isär och ihop ett par gånger, då blev det bra. Efter ett par timmar - samma skit igen. Lätt frustrerande.

Jag funderar på om jag ska byta membranet som gör att den iaf sluter tätt och inte bara står och rinner. Men vet inte om Hornbachs passar.

Detta är toan jag har, och membranet heter 1a i ritningen: https://www.gustavsberg.com/se/prod...ar/toalettstol-reservdelar/product/csev206599

Det här membranet finns på Hornbach: https://www.hornbach.se/p/membran-fluidmaster-f-10-7899991/8698832/

Är det någon som har en aning om det kan passa?

Jag blir helt tokig på att behöva öppna och stänga ballofixen så fort någon av ungarna eller frun varit på toa. Vill bara att det ska funka...

Ser inte ut att passa, den fyller bara på då, Du får kollla om flotören åker lätt på stolpen och det tätar i ventilen , sen ska flotören bara lyfta till nivån är under överfyllningen. ( Går att ställa med en stjärnmejsel på den vita gängade delen ) Du får lyfta flotören och se om den stänger som den ska,

J jonaserik skrev:
Ser inte ut att passa, den fyller bara på då, Du får kollla om flotören åker lätt på stolpen och det tätar i ventilen , sen ska flotören bara lyfta till nivån är under överfyllningen. ( Går att ställa med en stjärnmejsel på den vita gängade delen ) Du får lyfta flotören och se om den stänger som den ska,
Tack för svaret!

Får göra ett försök att greja med det. Jag kan återkomma imorgon med lite bilder möjligtvis. Det känns lite dumt att köpa en ny toalett för att några plastdelar inte riktigt passar så bra…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.