Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
erikssonjorgen: Hei, Appiukko tarvitsee täydentää ulkohuonettaan. Tänään siinä on painekyllästettyä puutavaraa kuvan mukaisesti. Onkohan tätä saatavana tänä päivänä? Mitat ovat: 140mm leveä sekä 110mm leveä. Lauta on 20mm paksu ja kieleke n. 5mm. /Jörgen
husbåt: tietääkö kukaan KG/m3 Planhyvlat impregnerat virke tyyppi: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=36580
OHE: Onko kyseessä "rako" kipsilevyjen syvennysten välillä, josta puhut? Sen voit siinä tapauksessa täyttää kipsikitillä kipsilevyjen tasolle molemmin puolin. Sitten on helpointa liimata paperinauha, käytä hyvää liimaa, kuten Hernia KP4. Jos kyseessä ovat ne ei-syvennetyt sivut, ne täytyy ensin viistää alas (mieluiten myös öljymaaliin pohjustaa) ja sitten kitata kipsin tasolle, ennen
strevert: [citat] Joo aivan, en ollut tarpeeksi selkeä viestissäni alussa.
prototypen: Jatkoin etsimistä ja arge snickarnin kautta löysin http://www.steni.com/default.asp?nLid=3 Varmasti löytyy vielä lisää toimittajia Protte
Herr Anders: OSB ja plyfa päästävät huomattavasti vähemmän kuin lastulevyt. Ja lastulevyt ovat varmasti alle rajaarvojen, joita saa käyttää sisätiloissa. Täten en usko, että terveydellisistä näkökohdista tarvitsee huolehtia. Sen sijaan on joitakin muita yksityiskohtia, jotka voivat olla ajattelemisen arvoisia. Esimerkiksi raakapontti on paksumpi kuin levyt. Jos talossasi on 100 metriä seinää
pellefant: Bilteman ankkuriruuvi ei ole paljoa arvoinen, valitettavasti ostin sellaisia ja jos ei osu tarkalleen naulanreiän keskelle tai ruuvaa sitä hieman vinoon, se katkeaa hyvin helposti juuri pään alapuolelta. bosse Larsson - onhan siinä ero terassiruuviin ja ruuviin, jossa on 6 mm halkaisija, kuinka paljon voimaa tarvitsee niiden sisään ruuvaamiseen! Vähän off topic - ostin Bilteman autosolin
Freddo26: Jaha, näenkö sen, pitää korjata se huomenna ja raaputtaa vähän kittiä joka on siellä nyt =) Kiitos vastauksesta!
Mattias2: Ostin kipsilevyjä Byggmaxilta kerran. Ei koskaan enää. Luulen, että merkki oli Lafarge, ja jokaisen ruuvatun ruuvin ympärille tuli suuria kuoppia, jouduin kittaamaan aivan hirveästi. Nykyään ostan levyt Bauhausista (Norgips), koska on kätevää lastata ja heillä näyttää olevan parempi ilmasto Drive-In hallissa kuin kosteassa K-Raudassa ja Byggmaxissa, mikä saattaa vaikuttaa
Jan-Å: [citat] Juuri niin, en tiennyt sitä ennen, mutta kun avasin paketit, mukana oli pussi, jossa oli ruuvit päihin. Rakensin meidän terassin 2004 enkä ole tehnyt sellaista sen jälkeen, joten se voi toki olla muuttunut.
mrVoodoo: Erilaisten viivästysten vuoksi en ole vielä kokeillut, mutta huomenna sunnuntaina ruuvailen vähän Essve'n kevytbetoniruuvilla ja katsotaan miten se sujuu. [citat] Kemiallinen ankkuri kuulostaa korvissani hieman hullulta kun pitää asentaa noin 600-700m rimaa :x Se maksaisi varmaan pienen omaisuuden ja kestäisi noin 10 kertaa liian kauan? Tai se voisi ehkä käydä nopeasti? Joka tapauksessa
pason_67: -> gadu Se oli varmaan sinulta, jolta sain idean käyttää jotain (ei täysin erilaista kuin liukuesteteippi) askelmien ja askelreunojen välissä. Ei mitään tietoa siitä, toimiiko se, mutta odotan yhä, jos joku on testannut. Tai jotain vastaavaa.
PCLarsson: Jos sinulla on kattokannattimia hanruoteilla, muista, että aluskate on osa rakennetta. Jos poistat aluskatteen, sinun tulisi/myös täytyy vahvistaa hanruoteita siten, että niitä jäykistetään sivusuunnassa. Kun kuorma tulee, aluskate yleensä varmistaa, ettei hanruode taivu. Onnea PC
PeterNacka: Juuri niin, ajattelin laittaa 5 cm koolaukset stämpin alle, jotta en kuormita betonia liikaa, sillä olen kuullut, että viikon tulisi mieluiten kulua. On pitkä viikonloppu ja haluan olla tehokas, jotta saan portin ylös ja voin alkaa mekata :) Kiitos taas!
MatsTyresö: Puhut sekä lujuusluokasta että kovuudesta, jotka eivät ole sama asia. Lujuusluokka ilmoittaa ruuvimateriaalin myötörajan ja murtorajan, ja se ilmoitetaan esimerkiksi 4.6 tai 10.9. Kovuus mitataan jollakin mittausmenetelmällä (Rockwell, Vickers, Brinell) ja on enemmänkin vertailuarvo (vaikka on olemassa useita kaavoja myötörajan laskemiseksi kovuuden perusteella).
SDJ: Hei Olen kunnostamassa alakertaa ja aion asentaa takan olemassa olevaan savupiippuun. Aiemmin savupiipun vastakkaiselle puolelle on asennettu öljykattila, joka on nyt suljettu, ja olen avannut sen puolen, jolle aion asentaa takan. Oletin, että minun täytyy vähän muurata, jotta siitä tulisi hyvä, mutta olen kohdannut ongelmia. Savupiipun sisällä menee yksi putki ja yksi sen puolella
gadu^: Mitä elämä olisi ilman riskiä... Ensimmäiseksi porasin 2 mm 18 poralla, sitten porasin loput 20 mm 16 poralla. Ensimmäinen pora teki niin, että lastu ei haljennut ja alkanut kiertyä ylöspäin. Nyt ne ovat siellä ja pitävät tolpat kaiteen kohdalla. Todella najs!
verktygsgurun: Ei ole monia, joilla on tiivistenauhaa kotona hyllyllä...ei ainakaan Byggmaxissa. Beijer tilaa sen sinulle, jos teet tilauksen. Tiivistenauha on kallista.
cederbusch: Kokeilin eilen byggmax-terassiruuveja, toimivat täydellisesti. Mutta piti porata hetken ennen kuin ruuvi sai kiinni eterniittiin.
Stefan N: Käytä vaihtoehto 1 Se käy hyvin tavallisella kipsillä.
funkisen: Onko kenelläkään tietoa kertopalkkien kosteudenkestävyydestä? Esimerkiksi vesivahingon sattuessa, kun vesi tunkeutuu lattiarakenteisiin, onko Kerto silloin huonompi kuin tavallinen rakennuspuutavara kantavassa rakenteessa?
pbengtsson: Se on huojuvaa. Mutta välitukijalat voivat olla mahdollisimman yksinkertaisia, rakenna kehys 2"3 alareunaan, tolpat ruuvataan tähän ja 2"3, joka tukee lankkuja. Tolppia ei tarvitse paaluttaa pohjaan, riittää, että alareuna makaa hiekkaa vasten. Toinen vinkki on ruuvata kaikki. Minulla on laituri suolaisessa vedessä ja olen käyttänyt DynaPlus ruuveja erinomaisin tuloksin. Helppo irrottaa,
wicket: Pohdin itsekin samaa kysymystä. Olen myös löytänyt vain 70x70 sekä 95x95 NTR/A luokassa. Mutta olen vain katsonut Bauhaus, Byggmax ja K-Rauta (Örebrossa). Aion katsoa muutamia puhtaampia puutavarakauppiaita. Kaikki vinkit sellaisista Örebron tai Katrineholmin alueella ovat tervetulleita!
GustavW: Arvaukseni on, että toisen kerroksen väliseinä on osa kattoristikkoa. Minulla on itselläni tämä ratkaisu korotetulla seinäosuudella ja kantavalla väliseinällä ylhäällä. Parru, joka kantaa talon keskikohdassa, jossa seinä puuttuu.
zsimpey: tai liimapuupalkki ylhäällä, joka kantaa kuorman räystäille / kantaville seinille rakenteessa.
MaZtoR: Eikö sinulla ole yli 2.6m kattokorkeutta nyt, niin EN TODELLAKAAN laskisi kattoa.