Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Mejram: Luulen, että se meni väärään foorumiin! Pitäisi kysyä "badrum", Anteeksi.
J.B.: Aika tyypillistä Byggmaxia ja muita ``halpaketjuja´´, palvelu on hyvin huonoa ellei olematonta ja hinnat eivät ole HALVIA, jos vertaa paikalliseen kauppiaaseen, niin heillä on usein sama metrihinta + heillä on usein puutavaraa 30 cm välein, joten hukka on pienempää.
Alko: [citat] Samaa mieltä. Lateksi/akryylitihennykset imevät helposti pölyä. Näyttää surkealta ajan myötä, ne on tarkoitettu maalattavaksi päälle. /A
Mats: Viimeksi käytin tuulensuojaa, joten silloin tarvittiin vain nitoja ja kaikki oli valmista, mutta nyt käytän asfalevyä ja sen myötä uusia pohdintoja: Tausta: Valettu betonilaatta, jonka päälle tulee runko 145X45, joka ulkopuolelta verhoillaan asfalevyllä. Olenko ymmärtänyt oikein, jos ajattelen, että asfalevyä pitäisi vetää hieman alas niin, että se menee hieman sokkelin yli?
hazze76: Hei Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä ja olen purkanut kipsilevyt seiniltä sekä poistanut lattian ja lattiaspirnilevyt. Huomasin kuitenkin, että lattiasirnilevyn ja seinäkipsilevyn välissä on noin ½.-1 cm rako. Pitäisikö sen olla siinä? Eikö seinäkipsilevyn pitäisi mennä lattiaspirnilevyn alapuolelle, jotta se olisi mahdollisimman tiiviisti seinäkipsilevyn kohdalla?
Mårten.A: Nostan! Minulla on sama kysymys terassistani ja haluan siksi nostaa tämän ketjun :-) Korkein korkeus maasta on noin 1,5 metriä ja haluan, että se on riittävän turvallinen, jotta se ei antaisi periksi. Ajattelin mahdollisesti 70x70 tolppia ja loveta 45 mm, jotta ne kohtaavat 45x195 palkin. Onko tämä liian heikko rakenne ja pitäisikö minun sen sijaan käyttää 90x90 tolppaa? Kiitos
Yrrol: Ymmärtääkseni masoniittilevyjä käytettäessä sisäseinissä tulee jättää pieni väli jokaisen levyn väliin... nyt olen tasoittanut kaikki näkyvät saumat, mutta mitä vaikutusta tällä on? tuleeko talo räjähtämään? vai onko se niin herkkää? Juttelin valmistajien kanssa. 1. levyjen ei tarvitse olla märkiä asennettaessa, ne voi vain heittää kiinni 2. ei tarvitse käyttää
kalubah: On ullakkokerros, joka on eristetty turpeella. Reunoilla on pudonnut jonkin verran turvetta korjauksen yhteydessä. Haluaisin täyttää tämän uudella eristeellä. Tilavuudessa riittää yksi säkki, joten kyse ei ole suurista määristä. Millainen eristysmateriaali tähän sopisi? Pitäisi kai olla jotain parempaa ja helpommin saatavilla olevaa vaihtoehtoa kuin juuri turve?
Alko: (la tämä Mark & Grund -alle, mutta huomasin, että se kuuluu enemmän tänne...voi ottaa pois Mark & Grundista) Hei, meillä on noin 100 vuotta vanha ulkorakennus (16m2), joka on vankasti rakennettu laudoista, vaakapaneeli, ja joka seisoo perustusmuurilla/sokkelilla, joka nousee noin 25 cm maanpinnan yläpuolelle ulkopuolella (katso kuva). Sokkeli on valettu kalkkilaastilla ja luonnonkivellä
Taxen: Olen tainnut jättää nämä levyt väliin hinnan takia. Maksavat noin 700kr/levy ja mielestäni se on kallis pelkälle tuulensuojalle. Joten kysymys kuuluu, mitä vaihtoehtoja on olemassa, jotka voidaan maalata kestämään ulkoilmasto?
JanneSjo: minulla on terassi, jossa on huopakatto mutta ei seiniä, vain tolpat. mietin seinien rakentamista ikkunoilla, mutta olen epävarma, pitäisikö eristää, koska siitä ei tarvitse tulla talvihuonetta. yksi tapa on tehdä kuten tämä Viivillassa mutta laittaa ikkunat seiniin eikä jättää mitään seinää avoimeksi, vaan joko ikkunoita tai ovia. - mutta se, missä olen epävarma, on miten
GammErik: [citat] Se oli juuri mitä tarkoitin, täytyy olla taitava talttan kanssa :-)
SiJo: Ostin omani blocketista, jääneet yli jostain rakennusprojektista joten minulla ei ole aavistustakaan hinnasta oikeastaan. /Simon
Yrrol: mutta onko hyvä, jos ikkuna on täysin tiivis? ikkunassa, jonka otimme pois, oli leveät kumilistat sivujen ympärillä tiivisteenä, ei mitään eristettä tai sellaista.
w_larsson: Olen katsonut taloa, joka on ollut reviteroitu, rapattu puurakenne, rappauksen ulkopuolella on eristys, noin 30 mm, sitten tiili, ei ilmarakoa, ei ilmanrakoja tiilissä. Tämä on tehty noin -75 -80, talo on luultavasti rakennettu 1900-luvun alussa. Onko tässä ilmeisiä riskejä, tai jotain muuta mitä pitäisi miettiä? Olisi kyllä hyvä, jos tiilen ja rappauksen välillä olisi ilmaa!?
Alexej: Ei ole koskaan ajatellut sanaa tumstock. Onhan niin tottunut vain sanomaan sanan...
byggare henke: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:y8fimccmqSlGUM:http://www.beijerbygg.se/ImageVault/Images/conversionFormatType_Jpeg/compressionQuality_0/conversionFormat_23/width_210/height_300/id_2983/scope_1/ImageVaultHandler.aspx eivätkö ne näytä näiltä paitsi pää ja vähän terävämmät?
cem77: Mutta eihän sinulla ole vapaasti riippuva parveke. Se lepää pylväiden päällä. Oikealla ameringilla voit varmasti laittaa 20 tonnia siihen ilman, että se menee rikki. Onhan siinä iso ero verrattuna parvekkeeseen, joka työntyy ulos seinästä ja on vapaasti riippuva, mikä luultavasti on se normi, josta olet lukenut.
prototypen: Jos haluat nostaa koko talon, sinun on pyydettävä apua henkilöiltä, joilla on sopiva kalusto (teräspalkit ja tunkit), mutta sitten talon osa on "valmis", kun olet muurannut kellarin ja asettanut talon takaisin paikoilleen, sinun ei edes tarvitse poistaa kaikkia huonekaluja. Suunnittele vain, miten käy katon kanssa, jokin uloke saattaa osua toiseen. Protte
byggare henke: voit mutkitella vähän kun alkaa säätyy. tehdä ekstra kortlingar. ajattele, ettei purista tai tee liian suurta kulmaa sähköröreihin. merkitse mieluusti mihin röret menee kun ruuvaat kipsi sitten. merkitse lyijykynällä mutta tiedät varmasti siitä
Herc: Kuinka kauan aikaa kirvesmiehelle kuluu valmistaa puuterassi, joka sijaitsee betonilaattojen päällä ja jonka koko on 34 m2.
HenrikHuslöse: [citat] Kiitos! [citat] Ei, se on yksi pointti. Painat naulan läpi laudasta peukalolla :-)
BigGitt: Te, joilla on vanhempia taloja tyyppiä 1976, joissa on sisäpuolella lastulevyseiniä, mikä on teidän nykyinen kosteusosuus näissä?
charly: Kiitos avusta Euthanasia! Sitten ei kun ajaa Arløviin ja shoppailla. Charly
prototypen: Kävele varmasti, mutta älä koske mihinkään, mikä on toiminut vuodesta 1929. Protte