cederbusch
cederbusch: Ajatus on, että parvekkeella ja terassilla olisi sama tyyli. En pidä laatikkomaisuudesta, joka terassilla nykyään on. Katsotaan, salliko kesä projektin. Ensin minun täytyy vain mennä naimisiin...
7 vastausta · 8,0k lukukertaa
·
jeppeknaster
jeppeknaster: Luulen, että käytän reunasuojausta ympäriinsä. Kiitos kaikesta avusta.
8 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
S
stampenrangers: Jotkut asiat voi tehdä itse. Paljon riippuu siitä, kuinka monta desibeliä tuotetaan ja kuinka lähellä naapurit ovat. Täysin äänieristettyä rakentaminen on hankalaa, mutta se on tietenkin mahdollista. Jos englanti sujuu hyvin, paljon tietoa löytyy sivulta: http://www.johnlsayers.com/phpBB2/index.php /A
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
J
JOW: Minusta lapset näyttivät iloisilta.
4 vastausta · 7,7k lukukertaa
M
Madelene_g: Hei Protte on kyllä aivan oikeassa. Miksi opiskella, jos on sahanpuruja takana? Terveisin Madde
9 vastausta · 4,1k lukukertaa
D
Doldskada: Toivon, että jollakulla on vinkkejä minulle - minulla on ongelmia, miten ratkaisen ilmanvaihdon ja vedenpoiston laajennuksessa, jota teen. Tämä on erittäin herkkä kysymys, jossa estetiikka on yhtä tärkeää kuin toiminta - joidenkin talouden jäsenten mielestä jopa tärkeämpää ;) Kuvissa näkyy laajennus parvekkeen alla ja vanha valkoinen paneeli, joka peitti parvekkeen ja jossa oli
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: Lyhennä vuorotellen, niin voit naulata lattianiskojen läpi. Jos siihen ei pääse käsiksi, joko vinonaulataan tai laitetaan 45x45 kulmaan palkin ja lyhenteen väliin. Mutta toki palkkikenkääkin voi käyttää. Protte
5 vastausta · 3,2k lukukertaa
F
Frigge: hei. olen alkanut suunnitella seinän poistamista kahden huoneen välistä saadakseni suuremman olohuoneen ja koska avotakka on toisessa huoneessa, joka on tällä hetkellä vierashuoneena. haluaisin pystyä istumaan sohvalla katsellen televisiota samalla kun nautitaan takkatulen tunnelmasta. nyt mietintääni. kyseinen seinä on jonkinlaista kevytbetonia, koska kun siihen poraa, ei tarvita
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
J
Jan-Å: Joo se muistuttaa melko vahvasti sellaista kiveä, josta talomme on osittain rakennettu, joten se on luultavasti sinibetoni. Ei se ole vaarallista purkaa, jos minulta kysytään, olemme sekä purkaneet seiniä että poistaneet laattoja tällaisista seinistä, mutta pölysuojamaskia suositellaan. Ehkä tästä on olemassa suojamääräyksiä, mutta en ole koskaan tarkistanut, eikä kukaan
1 vastaus · 16,9k lukukertaa
·
B
b8q: Olen juuri puhdistanut osia kellarini seinistä. Se on helppoa tehdä itse, ja jos paksuus on vähintään 5 mm, ei ole kovin vaikeaa saada siitä siistin näköistä. Suurin ongelma (minun tapauksessani) oli saada siisti sauma olemassa olevaan jäljellä olevaan rappaukseen. Se vei kuitenkin huomattavasti enemmän aikaa (ja tarvitsin enemmän säkkejä) kuin olin ajatellut, sillä ei voi
3 vastausta · 4,5k lukukertaa
M
mkallgren: Hei! Tarvitsisin vähän neuvoja kotini seinän suhteen asunnossani, joka on 1800-luvun lopulta. Ulko-oven kohdalla on joskus hakattu pois iso pala tiiliseinää portaikkoa vasten. Tämä on tehty, jotta putket ja sähkö/valaistuksen painikkeet saadaan upotettua. Aion nyt vetää kaiken sähkön uudelleen ja tarvitsen korjata tämän vaurion. Itse reikä on noin 20x10 cm ja syvimmillään noin
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: On olemassa kultainen sääntö, joka sanoo yksikerroksiset talot katto päivässä yksi. Kaksikerroksiset talot katto päivässä kaksi. Olen rakentanut 8 prefab-talot.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
F
fredda_p: Kesällä on kosteampaa kuin luullaan...ei sillä oikeastaan ole väliä, koska kasvuahan on selvästi tullut :) En suihkuttaisi tätä ainetta, sivelisin sen sijaan! /F
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
P
pbengtsson: Täyttää lecakuulilla eristeenä lattian alla on menetelmä, jonka olen nähnyt vanhemmissa taloissa.
3 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: MDF ja kylpyhuone eivät sovi yhteen, MDF turpoaa pienimmästäkin vedestä/kosteudesta. Toki voit kosteuseristää MDF-levyn, mutta keksi jotain muuta sen sijaan. Protte
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
A
Avemo: http://www.byggahus.se/forum/isolering/146046-thermisol-spaceline-0-014-w-mk.html http://www.thermisol.se/spaceline.php Ei 30 kertaa parempi, mutta yli kaksi kertaa niin hyvä kuin mainittu mineraalivilla. Lisäksi se on paljon enemmän kuin kaksi kertaa niin kallis. Erik
5 vastausta · 4,8k lukukertaa
A
andersmc: Rinkaby Rör (ja luultavasti monia muita LVI-yrityksiä) on esimerkiksi 100mm LVI-ruuveja ruostumattomasta teräksestä. Ne myydään yksittäin.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
v-g
v-g: protte: Jos sitä ei näe, voi vain arvailla. Kun rakennukseen (erityisesti vanhaan) aiotaan lisätä jotakin uutta, se täytyy arvioida paikan päällä ylhäältä alas ollakseen varma. Melko usein on tarpeen valaa uudet plintar, koska vanhat tapana antaa periksi ajan myötä ja kallistua.
9 vastausta · 5,9k lukukertaa
B
BigGitt: Museo? Ne toimivat hyvin pehmeämmässä betonissa. Yksittäisiin pienempiin reikiin. Ne paljon kalliimmat ovat paljon parempia. Minä valitsen kuitenkin halvan poravasaran.
19 vastausta · 8,3k lukukertaa
Y
Yrrol: moduulitalo vuodelta 1981. kaikki tuli näin tehtaalta.
8 vastausta · 9,1k lukukertaa
Y
Yrrol: [citat] Aha, sielläpä se tuli. Heikennys, jos käyttää vaneria kipsin sijasta.. Mutta haluan silti uskoa teoriaani, että materiaalit vaimentavat erilaisia ääniä ja että käyttämällä kipsilevyä toisella puolella ja masoniittia toisella puolella - lateksitiivisteen ja eristyksen kanssa - pitäisi saada laajempi kapasiteetti ääniä vastaan.. en pidä siitä, että vaneri on myös
9 vastausta · 8,9k lukukertaa
Saxpy
Saxpy: Olen rakentanut pari saranoituja ovia (120cm x 240cm) autotalliini ja väliaikaisesti ripustanut ne tavallisilla 85mm nostohelsingeillä. Ne ovat kuitenkin liian heikot ja etsin vahvempia. Löysin Eskilstuna-kiinnikkeet, jotka ovat 145mm ja huomattavasti vahvemmasta pellistä. Ne kuitenkin maksavat yli 300kr kappaleelta. Tietääkö kukaan, onko olemassa edullisempia vaihtoehtoja??
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
Maveric77
Maveric77: K-Rauta ja Bauhaus eivät myy irtometrejä sinisestä platonista... Mutta se ratkaistiin silti, sain paikallisen XL-Bygg -liikkeen avaamaan rullan ja myymään pienemmän pätkän! Suuri kiitos XL Byggille!
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
S
styrman1: Beijerilla on
1 vastaus · 994 lukukertaa
C
cem77: [citat] Vaakasuoran paneelin etuna on, että voit vaihtaa alimmat paneelikerrokset niiden alkaessa mädätä. Seinän yläpuolisko ei koskaan vahingoitu, jos käytetään hyvää puutavaraa ja vankkoja räystäitä, mikä on aina hyödyllistä sekä ikkunoiden että seinien suojelemiseksi sekä varjostamiseksi/kylmyyden pitämiseksi loitolla. Yksi tapa voi olla asettaa vaakasuoraa paneelia
18 vastausta · 6,6k lukukertaa
mrVoodoo
mrVoodoo: Niin kuin ajattelitte ensin, oli tässä talossa tehty aiemmin. Kaksi huonetta kummassakin siivessä ylhäällä. Kummallakin puolella oli ollut yksi suuri huone, jossa oli ikkuna keskellä, ja ne oli sitten jaettu kahdeksi huoneeksi, kahdella erittäin kapealla ikkunalla, seinä keskellä. Todella ruma ja epäkäytännöllinen ratkaisu. Nykyään ne ovat jälleen kaksi suurta huonetta, ja kaksi
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
G
Gunner: Hei, Istun ja piirrän (pienen) huvilan, joka tulee koostumaan kolmesta rakennusosasta, joissa on kolme pulpettikattoa ja kaikissa kaksi kerrosta. Kysymykseni ovat: 1. Rakennetaanko seinät kattoon asti ja sitten lattia toiseen kerrokseen talon sisällä (lepäämässä, minkä päällä?). Vai rakennetaanko ensin seinät ensimmäiseen kerrokseen ja sitten lattianiskat lepäämään ulkoseinien
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
J
Jimbo: Meillä on vaikeuksia päättää... Onko joku asiantuntija, joka voi kertoa erityisesti molempien haitoista? Myös edut ovat tervetulleita...
0 vastausta · 716 lukukertaa
M
miry: se on osa, jonka olet unohtanut laskea ensimmäiseksi paine on 2MPa, mutta ne kestävät noin 0,3MPa vetojännitystä, ja ikkunan yläpuolella palkki altistuu vetojännitykselle, mikä vaikuttaa myös siihen, kuinka hyvin se on sidottu yläpuolella olevan kanssa, joten siitä tulee vuorovaikutus eri kierrosten välillä sitten mielestäni on helpompaa sanoa, että 1MPa = 1N/mm^2 mutta totta kai
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
MaZtoR
MaZtoR: Mitä sisältyy hintaan?
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.