Suunnitelmani on avata koko matkan, mutta kysymykseni on, kuinka pitkälle ylös pitäisi eristää. Voiko eristää koko matkan ylös vai pitäisikö jättää pieni osa irti harjasta ja asentaa päätytuuletus siihen pieneen ullakkotilaan, joka silloin muodostuu? Olen tehnyt tuuletusrako koko katon matkalle ja olin ajatellut asentaa poistotuuletuksen räystäisiin.
 
Voitko huolehtia myös siitä, että tuuletus tehdään harjalla venttiilien sijaan. Mitä hyötyä saisit pienestä kylmäkatosta, ihmettelen?
 
Tämä on sellainen hauska kysymys, johon monilla ihmisillä on hyvin varmat ja hyvin erilaiset mielipiteet. Tiedän kokemuksesta, koska olemme tehneet tämän.

Ehdotan, että googlaat hieman rinnakkaiskatosta, sillä näin tämä rakenne kutsutaan, ja yrität muodostaa oman käsityksesi siitä, miten sinun pitäisi tehdä.

Me teimme tuuletusraon lähimmäksi ulkokattoa (vaikka jotkut sanovat, ettei sitä tarvita) ja tuuletimme sen katon pitkien sivujen kautta. Muuten se on tiivis. Asetimme 400-500 mm eristystä.
 
Olen googlannut jonkin verran paralleltakista, mutta valitettavasti en ole tullut paljon viisaammaksi niiden suhteen, miten nockventilation eterniittakatolle tehdään??
 
Olen tarkastellut hieman, kuinka voisi järjestää harjatuuletuksen asbestisementtikattolle, ja olen todennut, että harjapuuhun pitäisi porata reikiä. Toimisiko tämä vai??
 
Jos sinulla on kattokannattimia hanruoteilla, muista, että aluskate on osa rakennetta. Jos poistat aluskatteen, sinun tulisi/myös täytyy vahvistaa hanruoteita siten, että niitä jäykistetään sivusuunnassa. Kun kuorma tulee, aluskate yleensä varmistaa, ettei hanruode taivu.

Onnea

PC
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.